AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.918

BMW 535 vs Audi S4

Sida 3 av 3
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Får man ens igenom en 535 med turbo på besiktningen?
Kanske är lika att fundera på en M5:a på en gång..men dom är ju rätt dyra i försäkring om man nu inte entusiast försäkrar dom.
I inköp börjar ju M5:orna hamna i rätt priskurs..kan inte en 540 vara ett rätt bra alternativ då?

//Roffa

-----
Länk
Jo
272
Johnken
523i F11 -11
En 535 turbo..hmmm..ja d finns ju turbo på Alpina bilarna som åxå har 535 motorerna...borde inte d gå vi det att få igenom det... en 540..hmm...tycker d verkar mycke problem me dom å reparationer på en sån är inte billigt...då är det lätt att få tag i en billig 3,5liters sexa ifall det sku hända nå...

M5 har ja hört är ungefär en av världens dyraste bilar att äga å driva...men som sagt, det har ja bara HÖRT av bilhandlare så d ska ja ju inte säga e sanningen men man blir iallfall avskräckt..

Någon som håller med eller emot??

//John

B M W - Do I need to say more!
dumpeter: Vad kostar bromskivor till din S4 ??

Har en kompis som har ett stall med 2 S2or och en S4a och jag har för mej att en bromskiva till S4an kostade typ 4000kr eller nått ???? Eller så var det bägge.....

Men att en 535 skulle hänga med en S4 har jag svårt att tro, en lite småtrimmad S4 skulle nog hänga av en M5 i alla farter.....

Mvh
Patrik
Johnken: Helförsäkring helår 1500mil = 6600kr , kör man enligt hastighetsbegränsingen drar den ca 1 liter/milen...... Att sen reservdelar kostar en slant är en annan femma! Men bromsar, olja, stift, filter, packningar etc blir man inte ruinerad på.

Mvh
Patrik
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
sandgren, utveckla småtrimmad S4 tack :-) 4hjulsdriften gör bilen tung och den käkar mycket effekt...min kompis jobbar kompisar har en audi A4 (chippad 200hk påstår ägaren) den andra en S4 och A4an hänger nära nog på S4an som har 280hk upp till 100 från 0.
fe
1.676
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
va fasen, går chippade 1,8T så hårt..en kompis till mig har en A3:a quattro som han ska chippa, lutar åt att jag för spö då..ajajaj..
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
ferlin, ja det kommer du att få de presterar i originalutförande rean 8.0s 0-100km/h...med chipp låt säga 180hk och då borde mellan 7-7.5 sekunder vara fullt möjligt då A4an med 180hk gör det på 7.5sekunder som förmodligen är tyngre än lilla A3. Men jag tror det är klart svårt att få ner kraften med felhjulsdrift så tippningsvis blir det superjämnt mellan er...A3an lär toppa kring 230km/h med den chippningen då A4an klarar 235km/h med 180hk.
Sandgren: Jo det beror ju vad det är för märke på dom skivorna du är sugen på..... men jag tror orginal kostar 4000 för fram..... men jag skulle köpa ebc green stuff skivor.....där sticker priset i väg lite mer......

FRIFART: du det tycker jag låter väldigt konstigt....S4 måste ha gått jävligt dåligt eller så hade killen men s4 jävligt söta sulor........För en kompis till mig har 269 hk i sin s4 och den gick bra när temp mätaren inte gick över 70 grader.....men sen gick den värdlöst....men jag skulle gärna testa min s4 mot den dära a4 på 200 hk....jag tror antingen att killen som körde S4 inte kan köra eller så går den bara dåligt......
Jag har bland annat kört i från en Subba impreza och den hade chip och sportsystem och koniskt filter samanlagt 280hk den är ju lättare än en s4 och jag sägger piskade den varje gång den vill köra i kapp.....så jag vet inte antingen så är det min s4 som går jävligt bra eller har jag fel....tycker en impreza på 280 hk borde dra en S4 på 280hk........men ikke då.....

så jag skulle gärna vilja se en A4 på 200hk vara lika snabb 0-100 som en s4 på 280hk.......jag säger bara never......det fattar ju vem som helst att det inte kan gå...4 kraffsare mot mulvad......som alla vet är ju 4 kraffsare elak på starter jag kan hålla min på 7000v/min och släppa kopplingen hej å hå slänga i 2 an sen var vi uppe i 135km/h..........men om jag säger så hära att min S4 börja bli seg när den når 250km/h sen känns det som att turbo suget försvinner.......annars är det gjämt och fint sug ända dit........

Mvh Peter
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Att du kör ifrån en subba med chipp köper jag inte, alltså jag tror dig men det är inte möjligt rent teoretiskt eftersom subban väger klart mindre och är redan snabbare 0-100 i originalutförande än s4an original. Angående S4an jag snackade om så är det en automatare vilket kanske förklarar saken lite bättre.
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
sandgren:har du bilen försäkrad på dig själv? Lät väldigt billigt med 6600kr/helförsäkring/helår.Vilket bolag?

-----
Länk
FRIFART: Chipp, större IC, 3" avgas, öppet filter, grövre fjäder till wastegaten. Till hundra kanske S4an inte är någon dräpare men väl uppe i fart tycker jag det trycker på ganska ordentligt!

dumpeter: Har du bytt till hårdare fjäder i wastegaten? Killen jag känner gjorde inte det först på sina bilar men efter bytet till hårdare fjäder laddade det typ 0,3-0,4bar extra, den gamla fjädern var lite trött. Resulterade i en halvsekund snabbare på 402meter.

Roffa: Folksam

Mvh
Patrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.