AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.972

Stop Chris Bangle!

Sida 4 av 4
F.Y.I
Det finns nu fn 13000 petiitions mot Chris Bangle..

//Rop
ja gillar vissa av bangle bilarna...bmw har i alla fall en personlighet... kolla på audi dem kostar nästan lika mycket som en bmw men ser ut som en skoda för 150000kr...så vilken väljer ni...mitt val faller lätt på en bmw
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
har för mig att bangle inte lagt en fena på E-90:an ...
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Samanfattningsvis är Jag positiv till den nya designen. Men var tvungen att vänja mej lite först.

Tycker 1, 3 & 5 är snygga

Z4:an & 6:an är ok

7:an är den minst snygga.
Karln har skapat allt från bottenapp till halmesyrer och även höjdare. Tex E60 som är en av BMW:s mest lyckade designer genom tiderna. Audi känns bedagade trots påklistrad torskmun. Och övriga tillverkare apar efter BMW i både stort och smått...
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Personligen tycker jag skönhet är något man INTE skall behöva vänja sig vid eller? exempel vid val av ev flickvän så gör man ju inte på det sättet, hahha jag vet dåligt exempel:))

Mvh Danne
Man kan tycka vad man vill om Bangles design och man kan skriva på hur många protestlistor man bara orkar. Men det faktum att BMW under 2005 sålt fler bilar än Mercedes lär göra att inga protestlistor i världen påverkar Bangles position inom BMW.

Länk

Mvh / Malte
som Powermac säger så härmar alla ändå bmw.... när bmw tog bort dörrlisterna så klagade alla men kolla på dagens audi och mercedes till exempel... dem har gjort likadant... samma sak gäller i-drive
Att behöva vänja sig till en design är inget gott betyg!
Vad hände med Wow effekten som var en självklarhet vid tidigare modeller.

eller Dvs. Kärlek vid första ögonblick? Sann kärlek kan inte vänjas till! det blir snarare falsk!

//Rop the terrible.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Robertg71 håller med dig till fullo!!!

Tyvärr är det såhär idag och många andra tillverkare presterar svinfula skapelser, jämfört med dem är BMW riktigt lyckade i designen i många avseenden. Det som är mindre lyckat är att det där extra man brukade kunna känna tidigare vid en ny modell är som bortblåst, mycket plast och elektronik gör bilarna tyvärr lika ointressanta som gamla datorer och de kastar man!

Den här utveckligen borde leda till att andrahandsvärdet och tredjehand och vidare inte blir speciellt bra, spelar ingen roll om det är plast och aluminium överallt som inte rostar för all krånglig elektronik kommer att sätta käppar i hjulet även om motorerna i sig själva är mycket effektiva och välbyggda med små spel som gör dem tillförlitliga och med en lång livslängd.

Vem vill köpa en E60/E90/E65 om 15-20år? Jag skulle utan tvekan slå till på en hederlig och fin original 528E28 utan att tveka, men dessa skapelser lär inte ens leva kvar då och det beror inte på att rosetn har käkat upp dem, även om de rostar de också.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Allting förändras, utom folks förmåga att acceptera det nya.
Detta i sin tur hänger bla ihop med vår önskan att "ha kontroll" på vår omvärldsbild, samt bekräfta vår normalitet.
Att vilja ha stål & trä bilar i en plast & aluminium-era är ett klart tecken på bakåtsträvande, enl mig iaf. Design är inte annorlunda på något sätt, den bedöms också utifrån subjektiva värderingar - tillhör dessa värderingar då människor, som inte är förändringsbenägna; är det inte så konstigt att det dyker upp dylika (smått patetiska) protestlistor.
De som inte är nöjd med designen på sin nya bil (men ändå av någon oförståelig anledning köpt den?), får väl helt enkelt ta och styla om den till en 80-tals wannabe!
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
"Allting förändras, utom folks förmåga att acceptera det nya". Jag skulle vilja vända på det! att våga rata nyhetens behag och istället våga gilla det som man gillade innan det sk nyhetens behag trädde fram.

Mvh Danne
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Frifart: Ja det är klart inte blir ju andrahandsvärdet som på E34 och E21, dom kostar ju..... flera tusen!!!
Visa användare
3.753
Sani
Daniel.F...

Jag får kanske förtydliga mig lite - jag menar inte att man inte ska älska gamla bilar för deras fina linjer mm, absolut! Men det nya och det gamla ska kunna samsas, personligen försöker jag eftersträva en smak som förmår uppskatta de båda; istället för att göra det hela till en situation där man tvingas välja. Lyckas man med det, behöver man ju inte "rata" något, eller hur? (Och rätt är väl det, en 25 år gammal bil konkurrerar ju inte med en ny på ngt plan egentligen...)
Visa användare
3.753
Sani
Och Bangle då, förresten:
Man får ju inse att företaget drivs av mängder med folk, inte var han ensam ansvarig för den slutliga designen på produkterna. Dessa människor (FU, styrelsen mfl) består av likasinnade människor som tagit fram de tidigare - enl Bangle-hatare - "lyckade" produkterna; då anser jag att man bör placera lite tillit till deras förmåga att förvalta sitt arv/företag. Input kan man ju alltid komma med, men att gemene man på gatan börjar yttra sig med säkerhet om vilken design BMW borde ha/inte ha är ju bara löjligt. Utan utbildning i ämnet (design, produktplacering, ledning mm) tycker jag att man bör låta bli, helt enkelt!

Vidare anser jag dessutom att definitivt uttala sig om vad som "ÄR" lyckat och inte lyckat utifrån sina egna, högst personliga, preferenser är trångsynt & egocentrerat (=utan hänsyn taget till en omvärld som kanske tänker/känner annorlunda...)
ge
158
geson
E12 528i -79
Jag håller med dig sani, när du skriver:

"Vidare anser jag dessutom att definitivt uttala sig om vad som "ÄR" lyckat och inte lyckat utifrån sina egna, högst personliga, preferenser är trångsynt & egocentrerat (=utan hänsyn taget till en omvärld som kanske tänker/känner annorlunda...)"

Personligen har jag lite svårt för dom nya modellerna.
Fast man börjar vänja sig lite, så nya 3-serie ser inte helt dum ut.
Även z4 är ok i mina ögon.

Själv tycker jag bäst om 70-80tal.
Men det skulle knappast passa med en sån design på en ny produktion.
Tiderna ändras, bara att leva med, och fortsätta njuta av alla gamla modeller.

/Geson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.