AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.971

Stop Chris Bangle!

Sida 1 av 4
Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
Vet ej om detta varit upp förr men jag lyckades komma in på denna sida alldeles precis. Är ni som jag och inte gillar hans design. Skriv upp er på denna petition!!

Länk

"Detta är dock min högst personliga åsikt"
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jo, jag tror att det har varit uppe förut.

//Schnitzer
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Har varit uppe förr.

Var kan man skriva på om man ÄLSKAR bangles design? ;)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
klart att du kan göra det...

nofx16:

Menar du allvar?

Själv tycker jag att Bangles design är mycket snygg. Det var dags för en ordentlig uppfräschning av modellprogramet. En Z4 skulle gärna få stå parkerad på min uppfart.

/Kristian
-BeeMWe-
Tycker också det var på tiden att det blev ny design.

Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Kristian,

Visst menar jag allvar! Jag tycker att såväl Z3C, Z4, E65 och E60 är MYCKET snygga(E60 ser iaf lovande ut)!! Däremot är E46 compact en ganska grotesk skapelse i mina ögon...

Tolkade du mitt inlägg fel? Skrev ju att jag vill signera en namnlista för de som tycker om designen :)

Mvh
Kalle
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Jag tycker att E65:an och Z4:an är helt okej, men nya 5- och 6-serien är ingen vacker skapelse.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Det verkar som en del vill stanna kvar i nittio talet.Fram för nya skapelser
Tycker också att Z4:an och E60 ser mycket bra ut (på bild, ej sett dem irl). E65 tycker jag fortfarande ser lite klumpig ut. Samma diskussion uppstod när BMW lanserade E36:an i efterhand så ser man att BMW var inne på rätt spår även då.

/T.P.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Designen växer på en liksom. Nya 7:an är kanske inte så vacker i mitt tycke men ful, nej.
Z4 däremot. Jösses vilken skapelse vacker som en dag.
E60 ser lovande ut.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Enligt lite polls jag har sett runt om på nätet verkar det som om opinionen sviktar lite (från att folk velat "mörda" Bangle) så ser det ut som de flesta är lite, lite mer positiva.

Ska bli extremt roligt att få klämma lite på nya 5an så snart den kommer!
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Att vara lite "anti" är väl en naturlig reaktion när något nytt (och revolutionerande?) presenteras. Tar en viss tid att smälta sina intryck och bilda sig en egen uppfattning.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
ganska oväntad reaktion..

visste inte att det var så många som gillade hans design.

Personligen tycker jag att han glider ifrån bmw på nått sett. (ganska luddigt men..)

Jag tycker att de gamla modellerna är snyggare.

Och jag tycker snarare att bilarna växer ifrån en i stället för emot en. Tyckte inte att bilarna såg så dålig åt på de första bilderna jag såg men ju mer jag tittade på bilderna ju mer ogillade jag dem. Men jag har inte heller sett bilarna i verkligheten ännu...

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
BMW är tvungna att hitta på något nytt, nya modeller får inte vara för lika den tidigare, då säljer den inte. Designen på de nya ligger helt rätt i tiden, se bara på bl.a Audi deras nya A4 är ju samma "typ" av design. Det ska synas att bilen man köpt är ny och det gör den definitivt med nya design grepp.
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Glöm inte att "BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den".

Helt klart dags för lite ny tänkande vad det gäller design.

/J

mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Man må tycka vad man vill om BMW:s nya design. Men jag tycker personligen att det är onödigt riskabelt av BMW att så drastiskt avvika från sitt grundkoncept vad gäller design. Designen har ju alltid varit en av BMW:s viktigaste kärnegenskaper. Man har ju under lång tid förfinat en myckad lyckad desiglinje, som de allra flesta varit nöjda med och som har blivit ett säkert kännetecken för just BMW. Att ha en lyckad design med säkra kännetecken är alla biltillverkares önskedröm. Särskilt japanska bilar förändrar sitt utseende drastiskt titt som tätt för att hitta en lyckad identitet. Det är något som inte borde höra till en premiumbiltillverkare som BMW. Titta bara på Mercedes, som just nu släpper ett flertal modeller där man på ett lugnt och säkert sätt förfinar en lyckad och inarbetad design. Detta kunde även BMW ha gjort i mitt tycke och på så sätt sluppit ta all den kritik man fått för sina kontroversiella designer. Nog hittar BMW säkert nya kunder med sin kontroversiella design, men risken är att man tappar desto fler av sina "trogna stamkunder" Det är något som jag inte förstår, hur BMW-ledningen har vågat ta ett sådant riskabelt beslut.

Micke
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Tror att de tappat fler om de inte hittat på något rejält nytt, det var 7 år sedan 5 serien E39 lanserades med den lite bulligare designen men som annars är otroligt lik E34 som lanserades -88.
Så att tycka det modigt att radikalt förändra utseendet var 15:e år är väl lita att ta i.
Ungefär samtidigt -98 lanserade E46 vilken också är en rundare variant av E36, så den lär väl få ett nytt skal snart. Förövrigt en mycket lyckad design. E46 är nog den snyggaste "vardagsbilen" BMW gjort.
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Hubbe325,

Kan du förklara varför man skulle tappa kunder om man förädlar en erkänt lyckad design? Både E34 och E39 är ju erkänt lyckade designer med en klar BMW-identitet. E39:an är ju precis som du säger en vidareutveckling av E34:an design, och ett mycket bra exempel på en lyckad vidareutveckling.

E34 är enligt många, med mig, en mycket lyckad design som är stilren och elegant. Den innehåller inga radikala designgrepp som tillexempel det går att hitta på E65. E34:an tycker jag designmässigt håller mycket bra än idag just på grund av helheten och konsekvensen i desigen, inget som man tröttnar på bara på grund av att den inte är kontroversiell.

Micke
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Instämmer till fullo med "mikren-6".. Och som jag skrivit i så många andra trådar så BLIR verkligen Mercedes modeller vackrare för varje år medan BMW´s samtliga nya modeller (utom Kanske nya 6-serien) enl. mig har tappat ALLT...Sorgligt! Nä, nästa bil blir inte BMW om det fortsätter såhär...

//Henrik BMWCS #05196

328iT: Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Konstigt att man kan plussa en bil som inte finns ännu (nya 6an).

Jag har tröttnat ganska rejält på e39 och mycket har med att göra att linjerna och formspråket börjar bli ganska uttjatat och på vippen till omodernt. Jag tycker anledningen till att mercedes design har blivit så populär är för att dom har ju också förnyat sig men inte tagit steget fullt ut som BMW har gjort. Frågan är vilken bil som kommer kännas mest aktuell om 5-10 år nya 7an eller nya S?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.