|
Sida 8 av 20
|
|
|---|---|
|
Är det nån som har fått ihop nått än? Skulle va kul o se några bilder. |
|
| Det verkar segt på den fronten, jag kom en bit, just nu ligger bygget på is, beroende på lambda, vattenpump och däcksbyte. | |
|
Omöjligt att ha på sin e28 va? Mvh Peter |
|
| Tror jag inte! | |
| Skulle ju vara lite fränt om man kunde det fakktiskt! | |
|
klart det går att ha på e28:an också.. =) Mvh Björn |
|
|
jo jo men frågan är ju hur det ser ut... === Min E30: Länk |
|
bmw320cab |
HAr 4 st orginal BMW ringar om intresse finns.? Dom borde man väll kunna använda om man skall mecka till det själv.? |
| tror faktiskt det kan bli rätt läcker med det på en stylad e-28 | |
|
undra hur det skulle se ut!...vad kostar det i matrial? mvh Peter |
|
|
Finns dessa ögon som standard, och i så fall vilka modeller? She drives me crazy |
|
|
Finns ju som standard i de nya 5-serie modellerna samt kanske nya 3-serien? vet inte.. men 5-serien iaf... mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
bmw320cab |
800kr kostar en uppsättning orginal ringar... intresserad.? |
|
Har nu böjt mina ringar o format dom precis som jag vill ha dom. Har borrat hål i var ände. Men hur gör jag nu?? inte kan man väl driva dioderna med bilens batteri? blir det inte för hög spänning eller?? nån som vet?? ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
| Du kan serie koppla dioder, lyser de tillräckligt bra i 3v t.ex så kan du koppla alla fyra per sida som behövs i serie! 4x3v = 12v..! :) Eller så kan du montera motstånd i serie med dioderna etc.. | |
|
Ska jag vara ärlig så är detta med att göra egna ett jävla skit. Har gjort ringarna klara. Beställt 10Mcd dioder från australien. Borrar hål i ändarna, sätter i dioderna.. provar att tända dom.. inte fan lyser dom bra alls i 3V. Hur fan ska jag göra? lyser kasst som fan..o då har jag rispat staven åta h-vete osså.. vad ska jag ta mig till?? mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Space-X-plorer. Samma problem som med mina ringar. verkar som om det måste vara grövre repor... |
|
bmw320cab |
Bättre med ORGINAL bara att koppla lampor i var sin ända och sedan lyser det som orginal för det är det JUH ;)) |
|
rawsezx: hmmz.. verkar så.. skumt som fan iaf.. måste ju gå att fixa på nått sätt.. ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Tror det finns info bakåt i tråden/trådarna. Studera original haloringar på t.ex E39 och ni kommer att upptäcka att följande stämmer: Ändarna där ljuset skall gå in måste vara polerade och blanka, basic för alla typer av ljusledare, ett borrhål ger en matt yta. Det kommer inte ut nåt ljus att tala om från en slät och blank yta längs med ringarna. Räffling, gängning osv är metoder som brukar nämnas, men då blir det en matt yta igen, den behöver poleras blank, då kommer det nog att funka. Lysdioder skall inte ha nån specifik spänning som glödlampor utan en viss ström för att lysa med rätt styrka. Spänningen kan vara nånstans runt 2,5-3V eller så men man måste gå in i databladet för den aktuella dioden och se vilken ström den skall ha. 20-50 mA är vanligt, kanske bortåt 100 mA för riktigt effektstarka dioder, kräver oftast liten kylare på dioden. Dock kommer man aldrig upp i den ljusstyrka som t.ex de 10W halogenlampor med reflektor ger i haloringarna på E39. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.