|
Sida 7 av 20
|
|
|---|---|
|
www.realcar.se säljer kompletta för 1288:- dock ganska dåliga dioder. lyser inte upp så mycke när det e ljust ute.. men det bör ju gå att åtgärda? ///danne |
|
|
De jag byggde med de starkaste dioder jag fick tag i syns inte heller i dagsljus, tror det beror på att det är vitt ljus i dioderna mot gult ljus i de som belyses av en halogenlampa. Således hjälper det inte att byta till starkare dioder, möjligen att man kan köra med gula dioder ist för vita..?! Mvh / Malte |
|
|
Var det nån som hade lust o bygga Angeleyes åt mej..Pris? Ids inte själv. Har en massa annat o göra.. mvh/D |
|
|
Riktigt så bra som med original 10W halogenlampa inkl reflektor och precision vid passningen till ljusledarna blir det inte med även de starkaste lysdioderna, tyvärr. Det finns riktigt starka vita lysdioder, även med lins/reflektor som skulle kunna funka men dyra och svåra att få tag på. Vita dioder (som eg. är en UV-diod med lysämne på samma sätt som vanliga lysrör) har gärna lite blåstick, inte så snyggt på ringarna enl. min uppfattning. Nu vet jag iofs att andra gillar lite blåaktigt ljus... FP |
|
|
Asså de här med valet av lampa/diod i ändarna på staven.... ska börja pula me d imorron o behöver "lapor/dioder"..vilka ska jag nu köpa?? Kom inte med nått förslag om att beställa nånstans me 3 månaders leveranstid..heh... jag vill få d klart så fort som möjligt ;) har förstått att jag ska ha en lampa/diod med en diameter på 5 mm.. men vilken lampa/diod?? Snälla ge nått bra svar // Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
beställ dioder från oakleyelectronics i australien, ca 1 vecka väntetid... men dom är billiga... å utav de ljusstarkaste du kan hitta.. Mvh Björn |
|
|
oki..tack..får väl ta kontakt me dom då ;) ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Har mailat Oakleys nu.. får väl se ifall jag får svar från dom.. ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Har nu plockat ut lampinsaten för att mäta biametern som jag ska ha på ringarna..Efter att ha tagit ut insatsen och delat på den så ser jag att jag måste ta loss glaset oxå för att sen kunna sätta ringarna på utsidan av det runda glaset innanför?? stämmer det?? Hur får jag loss denna?? mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
superbjern: vad fick betala för dina dioder? Jag fick hem mina nu efter ca: 2veckor och det kostade runt 700:- Men då bästellde jag iofs 20st... 10st vita och 10st blåa... Diesel-räsern Länk |
|
|
tarzan325 vet ej exakt vad priset blev... men har du otur så får du betala bankavgifterna för både svenska banken.. och för den australienska, å då tror jag du hamnar vid den summan ngnting, om du beställe 20 st. Mvh Björn |
|
|
Hur betalade du då? Jag betalade med e-kort via internet... Diesel-räsern Länk |
|
|
Jag är rätt övertygad att det går att hitta lysdioder med bra ljusstyrka på närmare håll, förutom ELFA och Bejoken finns t.ex Farnell och RS Components, lager i England men leverans på en dag. Alla finns på nätet. Ett tips: Det är MYCKET viktigt att ytan på plexistaven där lysdioden lyser in är polerad och riktigt glasklar. Om man t.ex borrar ett hål i änden för montering av en 5mm diod så blir ytan efter borren matt = stor ljusförlust. Gör ett test med släta ändar och polera dessa riktigt blanka. I stort sett allt ljuset kommer ut i andra änden på staven. Sen måste ytan längs med staven refflas, gängas eller på annat sätt manipuleras och därefter poleras så att ljuset kommer ut längs med eftersom det är här man vill att det skall lysa eller hur? Kolla gärna på original E39, stavarna är gjutna med en refflad yta. Ser man till att göra rätt med detta så bör en lysdiod i vardera änden kunna skapa ett hyfsat ljus. FP |
|
|
Tjena grabbar, måste väl kasta mig in i leken jag också.. köpte mig en 2 meters plexiglasstav á 8 mm av den lokala glasmästaren 100:-, inte så farligt anser jag... sedan så kapade jag upp 4 st stavar på 350mm styck, kastade in dem i ungen på 175 grader, lät dem ligga där i säg, 5-10 min.. Jag har bytt ut min ena lyktinsats så jag tog den gamla som mall. formade dem precis som jag ville ha. borrade upp ett 5mm hål i båda ändarna på dem klara plexiglas stavarna. tog superlim och limmade fast lysdioderna. jag beställde ifrån ELFA, just dem dioderna som nämms med artikelnummer tidigare i denna tråd. testade att koppla in ström, inte fan lös det så jävla bra. ruggade upp ytan med sandpapper, fick mkt bra ljus 3/4 av själva "slingan" resten lös jävligt dåligt, tror att ytan måste repas mer, läste att någon hade använt sig av ett gängsnitt, försökte det också, men tyvärr så hade jag redan böjt stavarna och testade på den bit som vart över, det var helt omöjligt.. staven gick bara sönder hela tiden. Jag tycker att den som har lyckats med denna bedrift och byggt sig ett par angel-eyes får fasiken ta å skriva ner lite olika lösningar på problem! (-; ps. ska beställa hem mer plexiglas stavar och göra ett bättre förarbete. bilder mm kommer att läggas upp. // Kalle Söderqvist |
|
|
rawsezx: kapade mina idag oxå. Tog biten som blev över som test bit o provade att gänga den. Gick sönder hela tiden oxå. Sen så satte jag staven i en borrmaskin, hittade en skåra i en arbetsbänk. Där tryckte farsan en rasp hårt mot staven samtidigt som jag snurrade staven med borrmaskinen. Detta blev faktiskt mycket bra. raspad jämt och fint över hela staven. Hoppas bara d blir bra med ljuset oxå. Borde det väl bli...eller?? Ytan e ju helt "förstörd" om man säger så... well...får se sen.. återkommer med svar.. mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
ok, får testa med rasp då! |
|
|
rawsezx: antar att du mätte diametern på en av d lilla runda glasen i lyktinsatsen?? Vad hade den för mått? Ska ta o böja mina ringar snart men vet inte vilket mått jag ska ska på den cirkelformade mallen innanför.. Skulle du inte kunna hjälpa mig plzz!! mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Jag mätte i ytterkant av lyktorna, känns att det skulle bli snyggare då. men jag kan kolla upp diametern på dem runda "i mitten". måste bara få upp min bagagelucka, fanskapet har ärgat igen i låset och jag glömde lysena på, därav så funkar inte centrallåset och mitt gamla lyktglas ligger förstås där... så idag vart det cykel till jobbet... ;-( |
|
|
Vad menar du med i ytterkant av lycktorna? ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Oatley drog pengar fårn mitt konto den 6 maj. 138:- för 10 dioder. helt oki tycker jag... väntar tills ja får dom..sen ska de meckas klart ;) mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.