|
Sida 4 av 20
|
|
|---|---|
|
nu har jag äntligen hittat ett glasmästeri som kan leverera 8mm plexiglasstavar, 80:- +moms för 2 meter, tycker det var rätt billigt. har också hittat dioderna jag ska använda, som är rätt ljusstarka, men frågan är, vad blir snyggast för färg på dem, vill som ha det lite diskret o stilrent, ska man använda de som är supervit, eller blåa dioder? ngn som vet HUR blått det blir om man använder blåa dioder? bilen är alpinvit, ge mig lite åsikter.. =) Mvh Björn |
|
|
Blåa dioder blir väldigt blått, vita starka dioder blir lite blåa. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN Såld :( Nybliven 750i E38 ägare :) |
|
|
superbjern: vad heter det glasmästeriet du köpte ifrån telnummer !! jag har kollat runt fick ett pris på 425 kr för 2 meter i ystad där jag bor lite saftigt !!!! Mvh/ Daniel Länk (såld) |
|
|
var hos alla lokala glasmästerier här omkring... när jag kom på det sista stället... pch som sa att dom inte heller hade, så bad jag dem kolla med lite olika leverantörer... å hon kollade i deras beställningspärm... fanns inte 8mm där, bara 10mm.... men då ringde hon till ngn leverantör i gävle, vet ej namn på företaget... men dom skulle kunna ta fram stavar som var 8mm, och den skulle kosta mig 120:- allt som allt, så ett råd är att gå in på ngt glasmästeri med humana priser.. å be dem kolla med leverantör.... annars kan jag ta reda på nr. å så med min lokala glasmästare, så kanske du kan ta konakt med leverantören lr liknande... Mvh Björn |
|
|
ja gärna nummret till de billiga !!! Mvh/ Daniel Länk (såld) |
|
|
dom som skulle ta hem det åt mig, heter Öjebyns glasmästeri tel.nr 0911-604 88. men kan nästan tänka mig att det blir en hel del fraktkostnad för dig, om dom ska ta hem, å sen skicka ner till dig, dom är ju ganska otympliga, när som är 2m långa...och går lätt av. så det bästa är ju om du hittar en lokal glamästare, som kan ta hem från leverantören... lr om du beställer från leverantören direkt... fast då får du ju också säkert betala frakt också.. Mvh Björn |
|
|
tack för det det ordnar sig nog !!! Mvh/ Daniel Länk (såld) |
|
|
jag undrar hur starka dioder man ska ha??.. är de nån som har tipps??... |
|
|
så riktigt starka som du bara hittar. absolut inte mindre än 3000mCd det blir för svagt... Mvh Björn |
|
markus00 |
Jag skulle vilja säga abslut inte under 5000 mcd själv kör jag med 7000 //Markus ----- Min bil: Länk |
|
fasen också... sket sig med min beställning av lysdioder... nån som har förslag på vart man kan köpa ljusstarka här i sverige? markusOO vart köpte du? Mvh Björn |
|
markus00 |
Har du gått om tid så är www.laseroptronix.se ett bra val men täkna med att det kan blir upp till 3 månaders leveranstid det blev det för mig iallefall... men du kan ju höra med dom iallefall. //Markus ----- Min bil: Länk |
|
okej, jo ska kolla uppdet med dem iaf.. tackar.. Mvh Björn |
|
bmw320cab |
Ett litet inlägg... Farsan har en 525i -03 och enna hans "angel eye" slocknade så jag åkte till BMW och frågade om en lampa, Det är en vanlig Halogen lampa i dom och inga dioder.? Tänkte bara ni kanske vill veta.?!?! |
|
joo.. på dom som sitter original ja... inte de som man snikbyggt själv.. :P Mvh Björn |
|
|
SuperBjern: Dioderna från Länk som heter ELN5W är på 10Cd, kostar ca 170:- för 10 st inkl frakt och du har dom hemma på nån vecka. Mvh / Malte |
|
|
MalteK satt o kolalde på exakt de dioderna jag med... men verkade vara värsta proceduren att beställa varor därifrån. hur gick du tillväga? faxade du in beställningen lr? Mvh Björn |
|
|
Jag har samma problem som du superbjern. Jag har precis mailat dem och försökt att fråga snällt om dom kan skicka dem manuellt via brev eller nåt?! får se hur det går... Snälla malteK, berätta hur du gjorde... Diesel-räsern Länk |
|
|
tarzan, berätta för mig sedan hur det gick! Mvh Björn |
|
|
btw tarzan, vad ska du ha för för e34 TIC motorn enbart? lr säljer du bara komplett med bil? =) Mvh Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.