AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
74.030

bygga angeleyes själv?

Sida 2 av 20
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
MalteK: har du verkligen meckat ihop dessa själv??
mvh Daniel

-------

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
>Malte

Okej!.. Har hittar dioderna på Elfas hemsida nu!... tror jag!.. =) Du har möjligtvis inte kvar artikelnumret?!..

Kör du med vita diodrar?... Ser ut som om det lyser lite blått!... Eller är det plasten i stavarna som färgar ljuset?...

//Christoffer
Visa användare
401
seastream
118d -08
Malte, vad har du för diameter på dina stavar? Jag kör m 10mm, men skulle vilja ha smalare, nån som vet vart man får tag på sånna? Min lokale glasmästare kunnde inte få hem mindre än 10mm,.

seastream styled
Space-X-plorer:
Jepp, köpte originalringar från E39 hos Länk och modifierade dessa så att de skulle passa och satte lysdioder som ljuskälla. Lite pyssel var det men inte särskilt svårt, hade god hjälp av instruktionen som finns på Länk

seastream:
Kör som sagt med originalringar så jag vet tyvärr inte var man får tag i smalare plexistavar.

-Chrille-:
Elfas art.nr är 75-000-85 fast jag måste råda dig att beställa dioder från Oatley Electronics i Australien istället Länk Jag har köpt dioder därifrån men inte hunnit montera dom än. Elfas dioder har en ljusintensitet på 3700 mcd och Oatleys har 8000-10000 mcd så de lyser bra mycket starkare. jag mejlade dom och beställde 10 st ELN5W så att man har ett par i reserv, inkl frakt var dessa 10 dioder billigare än 8 st klenare dito från Elfa.

Ni kan mejla mig om ni vill veta mer om mina Angel Eyes.

Länk

Mvh / Malte
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
men hur kan hela staven lysa om man bara har dioder i ändarna !!!

ska man bara sticka in till sin lokala glasmästare om be om en plexiglas stav som är i hålig sak den se ut på något speciellt sätt???

Mvh/ Daniel
JBR_
plexi fungerar väl så, att om man lyser i en ända så lyser hela biten.. ta en titt tex. på Audi/VW intrumentbelysning..så från början har du väl enbart en plexistav som du borrar ett litet hål i ändorna på..?

Mvh/JBR
Länk
markus00
Jag har visst missat en del frågot här.
får be om ursäkt för det.

Det finns ett företag som heter www.laseroptronix.se dom säljer 7000 mcd starka vita dioder. Har köpt sådana själv.

Mina ringar är 8 mm tjocka och det tror jag är det ultimata 10 mm tror jag blir för tjockt.

//Markus

-----
Min bil: Länk
markus00
Mina dioder (från laseroptronix) är gjorda för 3,5 volt men lyser lika starkt på 3 volt. Så jag kör 4 st dioder seriekopplade som matas med parkeringsljuset.

//Markus

-----
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
men vilket förtag på intrenet säljer 8 mm plexistavar då måste finns !!?

Mvh/ Daniel
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
markus00:

Var köpte du plexistavarna?

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
markus00
Jag köte stavarna hos min lokala glasmästare i Varberg.

//Markus

-----
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
>Flayer

Du måste göra spår i plexistaven för att det ska lysa!.. Om du inte gör det reflekteras inte ljuset!..

citerar 3:e inlägget "Antingen gör man som mig refflar upp baksidan eller kör med ett gängsnitt."

Har ni kollat hos Claes Ohlsson!?...tror man kan hitta plexistavar där!..

//Christoffer
Lika bra ni får frottera er i riktiga lydioder oxå!
www.luxeon.com
Detta är de kraftigaste som jag testat hittills. En (1) LED (med optik) scopade lätt ut standard cykellampa. Ljusstyrka på de vita?
180 Cd (180000mCd). Sug på bara!

FP
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
-Chrille-:

Jag var där nyss och hörde med dem men de förstod knappt vad jag menade. De hade plexiplattor men inte stavar. Deras ljusstarkaste dioder var för övrigt på 3000 mcd, alltså inte tillräckligt.
Samma sak på Kjell & Co och Hobbex.

Haglund2306:
Köp ELN5W från Länk De kostar 10:-/st och har en ljusstyrka på 10000 mcd, har för mig att 10 st gick på 170:- inkl frakt. Har som sagt köpt såna men inte hunnit montera dom än.

Mvh / Malte
Mo
141
Molund
E-36 325i Sedan Edition
Jag har beställt dioder ifrån www.laseroptronix.se. Hoppas att de kommer snart!

Var iväg idag till Glasmästeriet o besatällde 2 meter 8mm solid plexistav som jag skulle få i slutet på veckan.

Nu återstår ett litet "problem" bara. eftersom att min bil står 22 mil härifrån så kan ja inte plocka loss lamphuset o mäta vilken diameter jag ska ha på föremålet som jag bockar stavarna runt.
MalteK: Vad använde du som mall när du bockade?

/Magnus
Mo
141
Molund
E-36 325i Sedan Edition
MalteK: Sorry, nu såg ja ju att du körde med färdiga ringar, mitt fel =)

ngn annan som har bockat till egna ringar till e-36?
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
MalteK:

Har mailat dem men inte fått något svar ännu. Hur lång tid tog leveransen?

jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Hur ska ni med e30 göra, plocka isär glaset och sätta dem i lampan eller sätta ringen utvändigt? Hur har du med e34 löst det?

/Johan

Länk
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
jag har nog missat en held del
fråga 1:
Hur får man staven att lysa hela vägen räffla basidan ? hur ?
gänga staven ehh va?
fråga2:Ska staven vara ihålig ?

Mvh/ Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.