AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
74.040

bygga angeleyes själv?

Sida 14 av 20
Dark Rider
ojdå nu blev de fel =)
Te
118
Tejp
318i -94
patrik w & roffa: Jag köpte 8mm homogen plexistav på Öjebyns glasmästeri, halva priset hos dem jämfört med Larssons glas i Lule

Dioder införskaffades från Taiwan, Kina eller Hong Kong... kommer inte riktigt ihåg.
Te
118
Tejp
318i -94
Bergas: Hur blir det med förtullningen av varorna?
Bad du killen att skriva ner värdet på innehållet i paketet?
Annars åker du att betala 25% moms.
Om du nu inte har tur vill säga.
Visa användare
187
bergas
320i -94
Jag mailade och skrev det, vet dock ej om det blev så..
Hoppas på det iaf..

+++++ beggz +++++
Dark Rider
Tejp: Vad menas med homogen stav?Är det samma som massiv stav?
Te
118
Tejp
318i -94
Dark, precis!
zi
60
zippe84
318i -92 (E36)
oj, oj Tejp det där blev riktigt snyggt. Vad kostar materialet och vad vill du ha för arbetet? Om man får anlita dig vill säga....

Mvh//Niklas
bm
137
bmw_henke
330D Touring -02
ska beställa grejer snart, måste bara ha en mr spolier + angeleyes =) sen ere kung på gatan
Öh
36
Öhman
M3 Coupe -94
Tjena har tänkt göra ringar jävligt länge nu men haft lite motor problem så det lades på hyllan ett tag men nu har jag fått tag på stavar 8 mm... Nu är det bara diodrarna kvar + allt arbete då förstås.... :) Tejp.. Jävligt snyggt blev det ju!! Hoppas man lyckas lika bra!! Bor du i Luleå föresten... Har nämligen sett en likadan som din...
Visa användare
187
bergas
320i -94
Många norrbottningar som verkar fastnat för angeleyes :).
Är själv bodensare.

+++++ beggz +++++
Te
118
Tejp
318i -94
Öhman : Jo, jag bor i Luleå. Jag och en kompis byggde 2 uppsättningar med ringar, den ena är i min bil och den andra sitter i hans vita E36:a

zippe84 : Har inte räknat ihop vad materialet kostade.
m3_kosova
Hej!

Jag skulle vilja köpa Angel Eyes till min M3 E36, vad kostar det?

Mvh

Mitrovica Po Qka Mendove
M3
37
M3touring
323i touring 96
bilder
zi
60
zippe84
318i -92 (E36)
Okej men uppskatta ungefär åsså slänger du på några hundringar för arbetet så kanske man skulle kunna få beställa två par av dig?
någon som har diametern på ringarna till e46 sedan
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Borde det inte gå att montera två vanliga 5w halogenlampor i svarta plasthylsor mot släta polerade ändar av plexistaven?
Kanske blir för varmt?
Någon som testat att göra räfflorna med gängsnitt?
Ni som gjort refflor har ni polerat dessa?
Ni som monterat LED's hur har ni polerat borrhålen invändigt?

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
Hos ELFA finns numera en lysdiod som jag skrev om för länge sedan (Luxeon). Denna ger så kraftigt ljus tack vare kombinerad lns och inbyggd reflektor så allt med Halogen blir överflödigt i haloringar osv. Fördelar: Ingen värmeutveckling, superlång driftstid, låg strömförbrukning. Art.nr 75-114-05, pris runt 150:- exkl. Glöm inte förkopplingsmotstånd c:a 33 ohm 2W per lysdiod vid 12-14V, t.ex ELFA art.nr 60-793-13 c:a 8:- Ljusöppningen är c:a 18mm, man får fixa nån lämplig övergång till ljusledarna. Jag tror det räcker med en diod per ring om man bockar dessa så ändarna kommer parallellt fram till diodens yta. Man slipper slipper borrhål i ändarna med dessa lysdioder, och det är lätt att polera de släta ändarna.
Gängade plexistavar har varit uppe här förr, kan säkert funka. Ju grövre gänga dess bättre. Helst bör ytan poleras, kolla gärna på nära håll på stavarna i t.ex E39. Någon nämnde en gång de färdigrefflade stavarna som används till vissa persienner för inställning osv. Ingen som provat dessa?

FP
Pe
210
Pedahl
318 i -88
1800 -69
730 i -92
535 d Touring -05
520 i Touring -92
635 csi -84
2000 Touring -72
R100S -77
Jag var också inne på halogenlampor tidigare.
Testade med 10 W små som monterades i PVC elrör 16 mm. Det blev så varmt att PVC'n mjuknade. I kit med halogenlampor är dessa monterade i "kylboxar" (öppna plåtlådor) för att få tillräcklig kylning. Fiberknippen därifrån till ringarna.
Provade också med gängsnitt. Jättesvårt att få det att funka. Staven brister och om snittet värms så kletar det vara. Jag slipade skåror på baksidan av ringen med liten skiva på Dremelmaskin.
Hål poleras med fint våtslip + Autosol. Skårorna har ej polerats.

//Pedahl
_______
Länk
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Ni är klippor!
Skall labba lite med angeleyes på mina befintliga insatser då jag får de nya med vita blinkers.
Jag gillar inte utseendet på blinkersen på -01 faceliften så att sätta egna ringar i "gamla" E39 insatser vore perfekt.

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
"så allt med Halogen blir överflödigt"

Halogenlampor ger ett gult mysigt ljus som passar bättre tillsammans med halvljuset om man inte har xenon, fast det är såklart en smaksak..
Vita dioder är ofta så vita att dom ser blå ut, kanske man kan kompensera det med ett ljusgult färgfilter?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.