|
Sida 13 av 20
|
|
|---|---|
|
Värm i ugnen. (men ha inte grillen på...). Jag sabbade mitt första prov. Om ugnen står på 200 C räcker det med en mycket kort stund för att staven ska mjukna. Håll koll annars smälter den nog helt vid 200. Finjusteringen gjorde jag med varmluftpistol men man får passa sig så att det inte blir blåsor på ytan. Inte elda på för hårt. 170:- betalade jag för 2 m x 8mm hos glasmästaren. //Pedahl _______ Länk |
|
|
kanske vore lättast ifall någon som är lite hajj gör en guide för hur man ska göras så slipper alla fråga 29120391092309 frågor :) |
|
|
Det finns mycket info på nätet. En del länkar finns tidigare i detta forum, men här är några samlade: Länk Länk Länk Länk //Pedahl _______ Länk |
|
|
Pedahl, nu fick du mig sugen på att göra sådana där själv!!!! :) Länk mke bra sida! // Pantzare |
|
| Vänta lite nu va! ja har en e30 me xeon ååå va ja vet så blir lampor och glödlampor hyfsat varma. borde inte plexi glaset smälta efter ett tag???? | |
|
SÅ varmt blir det inte. Plastglaset framför strålkastarna (på de bilar som har detta) blir ju inte ens mjukt...))) Ljusringarna sitter ju utanför strålkastarens glas, inte i kontakt med lampan osv. FP |
|
|
Vill bara visa hur det blev med mina hemmagjora ringar. Länk |
|
patrik w |
de vart hur ballt som helst ... vill ha till min e34 men är får snål å köpa. mkt svårt å göra ?(ids inte läsa igenom allt) -::Polto öljy = Bra och billigt::- |
| Snyggt Tejp :)) | |
|
Låt mig säga såhär. Istället för att göra så köpte jag. Och nä, det behöver inte bli dyrt. Iaf inte för mig.. Jag saknade nämligen en strålkastare till min bil och en sådan kostar runt 1000. Så istället köpte jag 2 nya strålkastare från usa.. Med Angeleyes Med Klarglas Med kromade strålkastarhus Med Klarglas blinkers För dryga 1600:-. :))). Så det blev t.om billigare än att köpa 2 nya vanliga strålkastare i sverige. +++++ beggz +++++ |
|
|
Tejp:Snyggt det vart..vad gjorde du ringarna av för nåt? //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
Dark Rider |
bergas:ha du bilder? vilken sida beställde du ifrån? |
Dark Rider |
asså ja såg nu nåt som kallas dde daylight men va ere som ä så speciellt me dom ha dom andra lampor i dom eller kör dom med halogen? Länk |
patrik w |
TEJP ---> såg att du bodde i Luleå (p-ön) vars köpte du plexistavarna dära ? -::Polto öljy = Bra och billigt::- |
|
Jag köpte från Länk Närmare bestämmt dessa köpte jag.. Länk Hittade detta företag även på eBay där dom auktionerade ut strålkastarna som kostar 259 dollar, för 220 dollar, så köpte via ebay istället.. Och då ingick även klarglas blinkers och alla lampor :). +++++ beggz +++++ |
|
Dark Rider |
fan va snygga åsså allt i ett perfekt=) men du bergas hur betalade du?Visa? Har du hunnit montera dit dom än? Fan nu ångrar man sej att man beställt bara ringar från tyskland=( |
Dark Rider |
Bergas:ha du coupe eller sedan? undra om de passar på coupe oxå!? |
|
Jag har sedan, och nej har inte hunnit få dom än.. Betalade via .. Inte paypal, utan hette typ Paybay lr nått sånt.. Ungefär samma sak, fast speciellt utformat för eBay.. Tar dock ca: 10 dar innan betalningen e framme så hoppas jag får grejjorna nästa vecka, då jag nyligt fått mail av dom att betalningen var gjord!. +++++ beggz +++++ |
|
Dark Rider |
oki...såg nu att de fanns till coupe oxå men dyrare =( |
Dark Rider |
ta 8mm |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.