AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
74.032

bygga angeleyes själv?

Sida 12 av 20
St
199
Stefan_J
325ix -87 (s50)
Tejp: Jag tänkte på en sak! Om du gör skårorna lite bredare så borde det komma fram lite bättre ljus.

Ingen som har bilder på E30 ringar?

Mvh

Stefan_J
BMW 325ix -87
Gör man skårorna bredare så lyser det mer, men risken är att ljuset "läcker ut" i närmast dioderna, resultatet är ringar som lyser väldigt bra längst upp och är bleka längst ner..

Förutom att originalringarna lyser starkare än diodbelysta så ser det ut som dom lyser med ett gulare sken, kasnke man kunde köpa svagt gula superintensiva dioder för att få ringarna att synas bättre, för det är väl inte olagligt?? nån som provat?

Blåa låter som en dålig ide, alla andra lampor kommer att se gula ut om man har blåa ringar..
Te
118
Tejp
318i -94
bergas: köpte dioder av en kille på ebay.com skulle enligt spec. vara på 10.000mcd men det är ju svårt att bevisa.

Visa användare
187
bergas
320i -94
aha okis :\..

+++++ beggz +++++
Varför är angeleyes så dyrt?

// Pantzare
Visa användare
187
bergas
320i -94
bra fråga :()

+++++ beggz +++++
AM
51
AML
E30 -90
E30 med angeleyes!!!

Länk
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
Någon som har gjort egna kanske kan säga hur dom polerade upp "hålet".. borrar man blir det ju inte exakt polerat.

Hög hastighet på borret förmodar jag?

---
.. vassast på ön ;)
Länk
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
när jag byggde mina (blev ej klara) så satte jag en tops (bomullspinne) i borrmaskinen och lite autosol på det. blev gasnka bra.

Diesel-räsern
Visa användare
187
bergas
320i -94
varför blev dom aldrig klara tarzan? :>.
fegt å byta bil :@

+++++ beggz +++++
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Ska man verkligen ha 4 ringar? Angel Eyes... hmm... inte ens en ängel har 4 ögon :-))
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
bergas: jag konstaterade att det inte skulle synas ett skvatt på dagen =(

hittade oxå dessa sidor:
Länk

Länk

så jag började spara lite till ett riktigt "kit" istället. Blir nog nu snart när dollarn är så grymt låg nu...

Diesel-räsern
Visa användare
187
bergas
320i -94
hittar inga priser på respektive sidor? :l

+++++ beggz +++++
Finns det ingen på forumet som skulle kunna fixa o sälja? :D
Tror man skulle tjäna lite pengar på de :P

// Pantzare
Ja
83
Jaycee
320iK -88
Jag köper mycket gärns!

Ingen som har lyckats göra fina angeleyes till E30
och vill sälja sådana?

Billiga helst :P
St
199
Stefan_J
325ix -87 (s50)
Jag håller på att göra till e30. Och om jag har tid så kan jag kanske fixa till er oxå.

Jag hade kanske tänkt att jag skulle försöka göra till Z3 oxå men jag måste få tag på en billig ljusinsats.

Mvh

Stefan_J
BMW 325ix -87
Pe
210
Pedahl
318 i -88
1800 -69
730 i -92
535 d Touring -05
520 i Touring -92
635 csi -84
2000 Touring -72
R100S -77
Schrimp,
Jag borrade sakta, mycket sakta, i plasten. När man borrar fort så smälter den bara. Kör med vasst borr så att borret skär en snygg spiral, då bli hålets kanter också ganska snygga. Jag tog våtslip och avslutade med Autosol.
Jag funderade på att bygga på samma sätt som Umniza när de villa ha 170£ för att skicka från UK. Svårast att hitta bra fiberknippe.

//Pedahl
_______
Länk
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
Pedahl,
Tackar, kanske återupptar det hela igen då.. :)
Hur värmer ni och böjer stavarna, jag gjorde mina i ugnen, men antar att jag råkat få precis för mycket värme, för det blev lite "smält" på undersidan (använde bakplåtspapper som underlag vid bakningen) Själva formningen är inga problem annars, lägger det runt en lampfot jag hittat här hemma som är precis så stor som lyktan. (tänkt lägga mina utanför lampglaset, istället för kromringen, om man ska försöka förklara.)

Hur varmt ska man ha, minns ju att man i mellanstadiet körde med gasolbrännare och gjorde dom oförglömliga spiralerna, där borde det ha varit varmare än jag hade i ugnen.. hm?
Värmepistol har jag hört också, men det är väl lite overkill eller?

---
.. vassast på ön ;)
Länk
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
För er som letar material och inte vet vart ni ska vända er.. pröva en gardin och tygaffär.. dom brukar ha "handtag" för duschdraperier, sitter en liten hake i ena änden som man kapar av bara..
Jag var där och köpte ett gäng.. tror inte dom kostade mer än 40 kr styck eller nåt, och det var 8mm (som nämnts tidigare i denna tråden och som ska vara det ultimata).. om jag inte minns fel var dom 70 eller 75cm långa..

Det billigaste och bästa jag har hittat iaf..

---
.. vassast på ön ;)
Länk
Jag har provat vanlig genomskinlig plast, den fungerar inte lika bra som äkta plexi.
Det är ganska lätt att testa, lys in i ena änden på en 30cm rak bit och kolla hur mycket av ljuset som kommer ut i andra änden, med äkta plexi är det nästan allt ljus.
Med den plastbit som jag provade var det nästan ingenting, ändå såg plasten helt glasklar och genomskinlig ut..

Beställde en billig ring från asien som var tillverkad i plast, tror den finns på e-bay. Första cm närmast dioden lyste den ganska bra, men längst nertill var den aldeles "blek".. köp inte den..

Plexi är oxå överlägset när man ska värma och böja, man kan göra "räfflorna" innan man formar staven till en ring utan att dom flyter ut, håller man lagom temperatur så är den lika blank och fin som innan och blir det fel kan man värma och böja igen..
Genomskinlig plast kan bli matt eller full av luftbubblor när man värmer..

8mm plexi köpte vi från ett glasmästeri, inte alls dyrt..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.