AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
74.038

bygga angeleyes själv?

Sida 1 av 20
Hej jag har sökt på forumet men hittar inget svar på min fråga som är hur gör man angeleyes själv och vart kan man köpa det
som behövs för att tillvärka sådana??

MVH Magnusson

Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
ja bra fråga skulle också vara intresserad av detta det matrialet kan ju inte kosta överdrivet mycket har hört någon på forumet som köpt plexistavar och tillverkat hoppas han hänger på denna disskution så vet vi !!!

Mvh/ Daniel
markus00
Det är nog mig ni menar...
Ja det stämmer plexiglasstavar är det ultimata. Antingen gör man som mig refflar upp baksidan eller kör med ett gängsnitt. Sedan värmer man stavarna. ugnen fungerar perfekt men ingen lång stund bara så man ser att dom är mjuka sen böjer man och fixerar runt ett runt föremål med rätt diameter. I ändarna borrar man sedan försiktigt ett litet hål så att dom högintensiva dioderna passar bra.

//Markus

-----
Min bil: Länk
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
vilket företag köpte du dina stavar från och hur lång behöver man för 4 ringar artikel nummer på dioder samt stav så kan jag ringa och beställa därifrån !!!!!!

Mvh/ Daniel
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
hur mycket kostar det att bygga dessa själv? e de verkligen lönt eller? mvh Daniel

-------

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
markus00
Stavarna köpte jag hos min lokala glasmästare dom beställde hem stavarna åt mig.
Kom ej ihåg hur långt jag beställde men hade för mig det va 2 m. 150 kr eller nått betalade jag för det.
Sen dioderna 20 kr st alltså 160 kr.
Så 310 kr för angel eyes är ju inte så farligt...

//Markus

-----
Min bil: Länk
markus00/ vart får man tag på dioderna?

MVH Magnusson

Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
vad heter firman och jur stor är staven artikel nummer eller nått !!!! bitte !!!!!!!!!!

Mvh/ Daniel
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
hjälper det om jag mailar dig !!!
marcus00 ?

Mvh/ Daniel
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Nej det var inte alls farligt pris ju. Men blev det bra då?? eller ser det hemmagjort ut?? mvh Daniel

-------

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Mo
141
Molund
E-36 325i Sedan Edition
De här dioderna, vad ska de matas med för spänning? Tog du matningen ifrån parkeringsljuset?

Är det mycket pill med att plocka ner och isär lamphuset?
Vad säger SBP om angeleyes isället för vanliga p-ljus?

Nu vart det många frågor, hoppas du orkar svara på dem =)

/Magnus

Beast no.7

Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
upp ? kom igen marcus00 svara !!!

Mvh/ Daniel
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
#
##
###
####
##
##
##
## Upp!!!!...

Jag är också intresserad av att veta vad det är för dioder!.. har du köpt dom från Elfa? Har sökt på deras hemsida... men jag hittar inga ofärgade högintensiva dioder!... (blind?) Är dina dioder anpassade för 12v eller kör du med motstånd?
Jag har dioder från Elfa till mina hembyggda AngelEyes så dom har ofärgade 5mm dioder.
Annars kan jag rekommendera Länk som säljer mycket starkare dioder än Elfa. Har själv köpt hem dioder från dom men ännu inte hunnit montera dom.

Mvh / Malte
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Någon som har bilder på sina hemma gjorda angeleyes så man kan se hur det ser ut????

Finns det någon som gjort detta på en Z3?

Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
\\\M 325i ZENDER///
känns som om att jag ska betala 1000kr till markus00 och han får göra en till men e36:)))

om du vill kan du maila mej markus00:))

m_zender@hotmail.com

Länk

Mvh / Malte
BmwMutte
så j**la snyggt!
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Någon som vill bygga sånna till min Z3???

MarkusOO???

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Hur tjocka stavar använde ni? 8mm? 10mm?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.