AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
524

M5 race

Någon som har en M5 e-34 som går bra?, skulle vara skoj att jämföra. Har själv en 3.8:a och jag bor i Spånga (norra Sthlm)

Ivar F M5
Jag har en Touring -94 3.8. Har haft den i en månad men den var i väldigt fint skick när jag köpte den (av förra ägaren som köpte den ny i Tyskland 1994). Än så länge inga mekaniska problem (gått snart 9000 fullservade mil), men den är ju dyr som tusan att äga. Det enda jag tycker är lite jobbigt är däckljuden och att den är rätt trång invändigt. Sport-stolarna är inte särskilt bekväma heller.
Men oj vad det går...

Jag bor f. ö. i Malmö
Tilläggas bör att bilen har inget extra-trim el dylikt. Jag tycker personligen inte att det behövs, men det vore kula att veta hur mycket extra det ger?
Någon?
Ex
131
Ex3mX
M5 E34 92b 3.8l SOLD!
Jag sitter på en M5 92b 3.8
HAr lite broblem med att den bludrar och att en ljuddämpare är tom (=

Allt ska fixas den här månaden $$$$$ Dyrt men vafan.

Sen ställer jag upp
Ska iof trimma den oxå Chipa och ställa ventilerna
Samt att jag har ett special bygt avgassystem från ferrita kostade typ en halv års lön!
Den borde hamna ungefär under 400hk

Ex3mX
BMW M Power
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
OK jag kan prova nu när jag har stoppat ner min nya motor. Ring mig Douglas eller Ingmar/Dennis
En omappning utan kattar med öppet filter sägs kunna ge ca 20-40 hk beroende på motorns skick från början.
Har sumpat Ingemars/Dennis nummer, tappade bort telefonen förra veckan och med den samtliga telnr. till alla jag känner, kan inte många utantill.....

Ivar F M5
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Du ska inte supa så mycket :) prata med conny eller kom förbi garaget. Eller kom till racet i kväll. doggydog@iobox.se
No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
E21 Alpina B6 2,5 24v TIC
skulle gärna ha ställt upp men bilen sover igarage nu..*ler* kommer ut nästa sommar.. kanske ett rejs då!? :)

/NoFear
Låter som ett turbomonster är på gång, känns som att jag me skulle behöva göra lite "justeringar" för att hänga med. Hur mycket mos har du tänkt plocka ut?

Ivar F M5
No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
Hmm.. tror att det är bäst att låta effekt siffrorna vara onämda lite tills jag har det på svart o vitt.. men M5:an ska byggas ordenligt, allt nödvändigt ska bytas ut osv..

min 328Tic blev bättre o snabbare än förväntad... den motor är nu såld och det ska i en 3.2 M3 motor med en "lagom" stort stressfläkt..

vad har du för färg på din räcer? kanske jag har sett din bil? bor också i stockholm... risken finns att du har sett mina bilar ute på gatorna.. åker mycket mellan kunsängen o tumba...

/NoFear
Jag har en avusblå 3.8:a med orginal fälgar och speglar. Har endast bytt till vita blinkers. Körde på tullinge ("på en dag på strippen")i juni och även på bilsports actionmeet på mantorp. Kanske du sett den där? Eller kanske på brostugan?

Så du bygger ordentligt från grunden, får man fråga hur mycket ett dyligt projekt kommer att kosta? Har hört att det är svårt att få det att hålla med 3.8:an med den längre slaglängden och tunnare fodren jämfört med 3.6:an. Du kanske vet hur det ligger till?

Ivar F M5
No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
förlåt att det tog tid att svara..*ler* visst är 3.6 mer "driftsäker" mot sådant "övergrepp" som jag håller på med...:) men det är bara att prova o se.. om allt är inställd 100%:igt så borde det hålla ett tag.. vad detta kommer att kosta i slutändan vågar jag inte svara på nu... det kan dra iväg bra i pengar..*ler* tror att jag har sett din bil någongång... man brukar vända sig efter "andra" M5:or och jämföra..*ler*

PS: har lite delar över nu från M5:an ifall någon som behöver.. typ drivlina och bromsar....

/NoFear
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.