|
|
|
|---|---|
|
Växlarna slutade bara till o funka efter att jag skulle växla ned i en kurva. körde lugnt o fint, Nu undra jag vad som kan vara felet. känns inget när man rör spaken bara den vanliga fjädringen. alltså inget motstånd alls... helt slapp.. kan dte vara något som hoppat ut eller?? Eller är skiten sönder helt??? Mvh: Ste | |
|
Troligen har staget mellan växellåda och spaken lossnat... har hänt mig en gång. Bee My Wheels |
|
|
Men skiljer det sig inte från din till min tror?? jag menar min är ju en E36á. Men iallafall.. hur gick du till vaägar då?? Fick du riva hela köret eller?? Mvh:ste |
|
|
Tittade just på ETK... konstruktions principen på din skiljer sig inte från min gällande staget mellan låda och spaken. Du slipper åt konstruktionen underifrån. Kan hända att du måste ta loss kardanaxeln för att komma åt ordentligt. Jag tappade en sprint som gjorde att staget lossnade. Men det finns åxå en låsbricka som man kan tappa om man är våldsam i växlingarna. Bee My Wheels |
|
|
Okej. kan jag kanske sova inatt då. ETK ?? Du ska har tack för hjälpen. hoppas att detta är felet nu. förhoppningsvis så är det väl bara de. Mvh: Ste |
|
|
Vill bara berättatt felet var att en sprint hade gått sönder till staget från spaken in till lådan. Lätt o fixa undefrån ifall nu någon annan skulle råka ut för samma sak. Mvh: Ste |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.