|
|
|
|---|---|
|
Är det möjligt att komma in i en BMW 325td E36´a utan att krossa rutan eller låset? Meh hjälp av en springa mellan dörr och karm och sedan pillar upp låsknappen från insidan? Fick nänligen inbrott för ett tag sen utan någon som helst uppbrytna lås eller rutor. /MAN_DIZEL | |
theedge |
de går fint att bryta sej in på de viset du skriver om....... klanten här råkade på något mirakulöst vis låsa in nycklarna (med motorn igång).................. hur fasen lyckades jag???????? |
|
Bara lugn theedge. Jag känner en som lyckades med samma sak. Han backade in i en annan bil (rejält fort på backen). Och när han gick ut låste och stängde han dörren med motorn igång (var väll lite tankspridd efter krocken...) När han sedan märkte att hans bil pissade bensin pga att det gått hål i tanken så tänkte han att det var lika bra att stänga av motorn. men bilen var låst... Han sparkade in förarrutan mitt framför all publik. Skämmig upplevelse. Min skrothög: Länk |
|
|
Jaha. ojdå. Men det är altså fullt möjligt att komma in i bilen sådär utan vidare. Inte konstigt att försäkringen inte sa något när de skulle ersätta mig för skadan tjuvarna hade gjort. /MAN_DIZEL |
|
|
Gunneriusson// Jag känner en som känner en... ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
ta och boka en rätt grov stål tråd ovh stick ner melan rutan och leta reda på spärren Livet börjar vid 180 |
|
|
Har du låst bilen ordentligt (finns två lägen) så kan man inte öppna bilen genom att dra upp låsspärren. /T.P. |
|
|
Är inte spärrarna på E36 helt jämna och runda? Hur får man grepp om dem med en ståltråd? På min Compis finns det iaf inte en möjlighet att öppna med ståltråd. Men är man tränad på att öppna dörrar med ståltrådar går väl det mesta ;-) /Kristian |
|
| Nu kanske jag har gjort bort mig totalt med tidigare inlägg... Menar ni att man ska hitta låsspärren inuti dörren? I så fall ber jag om ursäkt för min dumhet =) | |
|
Såg på Trafikmagasinet att det går att stjäla nyare Fiatar genom att helt enkelt ta tag i dörrkarmen och böja den utåt för att sedan sticka in andra handen och öppna dörren. E36 har så kallad dead lock-funktion vilket skall omöjliggöra den typen av inbrott. Hade Du inte aktiverat dead lock-funktionen? |
|
|
Nu vet jag inte vad du menar med dead lock grejen men jag låser bilen som vanligt. Altså tills centrallåset tar o sköter sitt. Men Vad jag har förstått så är det fullt möjligt för en erfaren inbrotts tjuv att kunna komma in i en BMW E36 utan några svårigheter. Vare sig genom att ta sönder rutan eller låset. Och det förutsätter att man inte har låst som T.P mannen ovan berättar. /MAN_DIZEL |
|
|
du kan låsa vanligt bara dra 45 grader eller så drar du lite till så kommer dead lock funktionen är så på 5 serien iallafall jag har cargaurd så jag låser med knapp Mvh/ Daniel |
|
|
Om man låser bilen via larmfjärrisen så kan man sen sätta in nyckeln och vrida drygt 45 grader åt höger, man hör ett surrande när deadlock-funktionen aktiveras. Låser själv alltid bilen på det sättet, upplåsning sköts som vanligt via larmfjärrisen. Fördelen med deadlock är som T.P säger att bilen inte kan öppnas ens om man slår in rutan och drar i öppningshandtaget på insidan, en tjuv måste således klänga sig in genom rutan och det avskräcker förhoppningsvis. Mvh / Malte |
|
| Jag hade inbrott i min bil innan jul. Fönsterrutan på förardörren var inslagen och bilen var låst med dead-lock. När jag kom till bilen var den fortfarande låst. För att kunna söka igenom bilen blev tjuven tvungen att stäcka sig in genom framrutan och från insidan veva ner rutan till bakdörren. Genom rutan till bakdörren kunde sedan tjuven nå knappen för att fälla ryggstödet till baksätet och se att även bagaget var tomt. Använd dead-lock funktionen, den kanske räddade min bil från att bli stulen. Eller så gjorde dead-lock funktionen att jag fick rutan krossad, vem vet. | |
|
När jag hade inbrott var jag rädd att färsäkringsbolaget inte skulle betala ut nån ersättning till mig. Kunde ju ha sagt att inget utvändgt var uppbrutet och att man föröker göra föräkringsbedrägeri. Till o med jag hade svårt att förstå att nån kom in i bilen utan att slå sönder nåt. /MAN_DIZEL |
|
|
Som sagt var använd deadlock funktionen i fortsättningen så slipper du ora dig. /T.P. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.