AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
587

Fälgrengörning, tips och råd

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Jag försökte tvätta rent sommarfälgarna från bromsdammm och gick inte så bra! använde även avfettning men hjälpte knappt nåt!
Har ni några tips där man inte behöver jobba ihjäl sigg för att göra fälgarna rena och snygga???!!

MvH Bmw 4-ever

Länk
Turtle fälgtvätt, låt verka i 10 min och skölj sen med varmt vatten. Går inte det så på med mer fälgtvätt o ta fram diskborsten. De brukar bli kalas.

bitte, benutzen Sie die Suchenfunktion
Snälla använd sökfunktionen
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Tycker att wendtans tips är utmärkt!

Vill bara tillägga att det är mycket bra att lägga på ett lager hårdvax på fälgarna innan du monterar dem för säsongen, så hålls de finare och blir lättare att tvätta nästa gång! :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
..och till hösten tvätta ordentiligt INNAN du gömmer sommar puckarna inne i garagets djup, våren blir mer bekymmersfri så..*S*
Powerraide
Säjer som Bilsport -Sonax fälgtvätt är bäst!
Dyrt med ack vad bra det är
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
SGAB Säljer fälgsyra som tar bort de mesta skiten, men låt inte det sitta i för länge för då kan du förstöra fälgarna.
BMW-orginal fälgtvätt funkar utmärkt och rekommenderas av gamla recond-vrak här på forumet ;)

Använd handskar då du fälgtvättar, rätt aggresivt mot fingrarna om du använder svamp för att gnida rent.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Fälgrengöring. Lahega moment 46 Fälgrengöring

Utan konkurrens det absolut bästa medlet jag har använt på mina fälgar. Lite svårt att få tag i tyvärr.
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Lackrengöring o lacknafta o en grönsvamp o sen tar man på vax

Stjärnan under huven...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.