|
|
|
|---|---|
|
Plastskyddet till kylaren vittrar sönder men bara överdelen! Är detta vanligt??? Hur kan det hända??? Det ska väl hålla bättre eller?? Jag bara petar på plastskyddet och den faller sönder! Kan man köpa en sådan plastskydd?? vad kan det kosta?? Det ser ju inte så fint, mn ser ju en del av kylaren!!!! MvH Bmw 4-ever Länk | |
| Plastskyddet smulade sönder på min bil också. Ringde först till en skrot och dom skulle ha 300 koronas för eländet. Sedan kontaktade jag BMW Nacka - om jag inte minns fel: 180 kr. | |
|
Vilket skydd menar du??? Inte fläktskyddet antar jag... |
|
|
5serien* Ja det är ju skyddet till både kylaren och fläktskyddet som blivit kass alltså platgrejen som sitter på kylaren under huven! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
jocker18@home.se |
mitt skydd finns knappt längre på sina ställen. det är bortbrutet av någon annan ägaren, troligen för att det vittrat sönder WmB SoundZ |
Deliq |
Jag tror att BMW kallar den för kylarsarg, och den kostar mycket riktigt under 200:-, kom ihåg att köpa till de två små expanderclipsen (ca 10:-) för de går sönder när man försöker ta bort resterna av sargen. Den är enkel att montera själv, gjorde det på 5 min på 540'in jag hade tidigare. M V H // Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
Tack för tipsen, dfet var ju inte så farligt men får vänta med den billiga utiften, byte nämligen bromssar fram och spolvätskepumen för den la av idag på morgonen! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.