AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
466

Ventiljustering 518 -90

Jo
272
Johnken
523i F11 -11
Är det möjligt att justera ventilerna själv på en sådan eller är det kammen som börjar vara sliten och att det inte är så mycket att göra åt?? (22300 mil) Om ifall möjligt att göra det själv, är det mycket jobb med det å vad bör man byta ut medans man ändå gör det (packningar osv)??

//John

B M W - Do I need to say more!
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Vet ej angående 518 men jag tror inte att dom har hydraulisk ventiljustering,men om dom har samma princip som i min 535 M30 motor så är det rätt simpelt..ventilkåpspackningen kan du ju byta om den läcker..är ju mycket troligt att den pajjar när du tar isär det om den är gammal också..så det är nog bäst att fixxa en ny.

Du får ta och svänga förbi nåndag så fixxar vi det =)

//Roffa

-----
Länk
Visa användare
200
brännen
320d Touring -01
M40:an som sitter i din bil har hydrauliska ventillyftare... vilket gör att det inte går att ställa ventilspelet på den. Om motorn för ett knackande ljud är lyftarna slitna och behöver bytas.

Bee My Wheels
je
19
jele77
525iA Touring -95
2002 A 75
M40:motorn har hydrauliska ventillyftare så dessa går ej att justrera. Prova att byta till tunnare olja. Troligt är faktiskt att kammen har gjort sitt. Lyft på ventilkåpan och kolla efter det går ju rätt fort.
Lycka till

jele77
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Okej läste just i handboken att den har hudraulika lyftare..är det bara m40 motorn som har det av E34?

//Roffa

-----
Länk
Jo
272
Johnken
523i F11 -11
Tack för svaren! Men då vet man de ialla fall! inte lever bilen om SÅ mycket att kammen e slut, d tvivlar ja stenhårt på men motorn är ju inte ny direkt! Har alltid kört (senaste 6000 milen som jag ägt bilen) på Shells värsta helsyntet olja och bytte för ca 20 mil sen och nog vart det bättre!

//John

B M W - Do I need to say more!
Svar på Roffas fråga, Svar Ja och m40:n finns endast i 518.

Ha de!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.