AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.078

Fråga till medlemmar i BMWCS...angående rabatter

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jag undrar...jag ska köpa lite (dyra) saker hos BMW Solna, vad jag förstår så får man rabatt om man är medlem i BMWSC eller BMWCS ?

Hur stor är rabatten?

Tack!
Rabatten får du från BMWCS och ej SC. Rabatten är allt från 0-10%. Det är upp till ÅF att sätta sin egen rabatt. Ring och hör.

/Per
Det stämmer bra det, men rabatten skiljer sig lite mellan olika ÅF. Varje ÅF har rätt att själv sätta hur mycket rabatten skall vara.
Så här står det på Länk
Reservdelar/Service
Förenade Bil, Malmö 10%/10%
Paulssons Bil, Helsingborg 10%
Paulssons Bil, Ängelholm 10%
RS Bil,Växjö 10%/10%
Hackefors Bil, Linköping 5-10%
Carlssons Bil, Örebro 5%
BMW Group, Stockholm 5%
Autovation, Gävle 10%/5%
Englunds Bil, Luleå 5%
Curt Thylin Bil, Skellefteå 5%

Jag bor i Karlskrona och handlar mina delar på Rudvihuset som är min ÅF och där har jag 10%.

_____
Micke
Länk
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ingen i Stockholm som kan vara "bullvan" ;)
Bli medlem istället och få Bayrische Blatt + en massa klubbinformation. Dessutom har du ju som sagt var 5% på delar så du kan ju snabbt räkna ut vad som är break even.

Här i Malmö är det en no brainer eftersom det är 10% på service också, kanonbra!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Nej...det är inte SANT vad dyra delar till M bilar är...inte ens med 10% rabatt skulle jag kunna äta annat än gröt resten av året...*suck*
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Håller med CoolBlue. Bli medlem i CS, det lönar sig snabbt!

Appropå BMWCS.....vilket är det senaste nummret av Bayrisches Blatt ni fått?

Jag har bara fått nummer 3/2002 men det borde ju kommit iaf ett nytt nummer efter det? Vore bra att veta ifall jag ska ringa kansliet och gnälla eller ej ;-)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
nofx16: Ja den tidningen kunde de lika gärna skita i tycker jag... Jag har inte heller fått nån sen "fan va liten"...

/Johan
[CUL8ER]
Sista nummret av BB är 4/2002 och det fick jag för någon månad sedan.

_____
Micke
Länk
Länk
En annan bra sak med BMWCS är ju att om man varit medlem i mer än ett år kan man få entusiastförsäkring via dem

Mvh

//Wille
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Det verkar skumt detta med Bayerische Blatt. Jag har också bara fått nr 3/2002, 4:an skulle ju ha kommit ut för ett bra tag sedan tror jag. Sedan har jag för mig att man skall få BMW-magazine också, men den har jag inte fått ett enda nummer av.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Hmm..märkligt.
Jag fick både "Bayerisches Blatt" och "BMW Magasin" ungefär samtidigt..kan det ha varit strax innan jul eller så.
Båda är nummer 4 2002.

Mvh
Patrik - med 10% rabatt hos lokala ÅF
520i -85 TILL SALU

Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Finns en fördel till med att vara medlem i BMWCS! Det är att jag har märkt att man blir bättre bemött vid verkstadsbesöken, de värnar väl lite om entusiasterna kanske!

Senaste gången jag servade bilen sa verkstaden "Jag såg att du var medlem i BMCS (har en nummerskyltshållare och ett klistermärke med klubbens text), dig måste vi ge lite rabatt...!"

Mvh
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Johan// Håller med. För klubbmedlemar höjs nog nivån på vissa personer/firmor. Egentligen synd, det borde inte vara skillnad på folk o folk...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
J.L,
Skrev till kansliet och frågade vart tidningarna tagit vägen, återkommer när jag fått svar.

Johan B och Kristian L,
Har också fått samma intryck. Personalen var ungefär en miljon gånger trevligare på Förenade Bils klubbkväll (med 20% rabatt) än vad de var när jag var inne "reguljärt" någon vecka tidigare....

Mvh
Kalle Hansen
WilleW? Angående entusiastförsäkring...
Har du någon länk eller mer officiell plats man kan läsa om detta? Jag undersökte nämligen försäkringar efter att jag blev medlem i BMWCS men då existerade det INGEN sådan försäkring. I alla fall inte enligt ordföranden..

Jag är väldigt intresserad av alternativa försäkringsställen än LF som inte tycker att B8:an är tillräckligt unik för att betraktas som entusiastbil...

/Marcus
Bmwcs# 4680
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Länk

Det är LF som har denna försäkring...

Mvh
Darklight:
Johan B hann före :)
Hör med Ando på BMWCS; ando.gunnarsson@bmwcs.com om han tycker B8'an skulle gå att entusiast försäkra, jag är ganska övertygad om att det är så.

Mvh

//Wille
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Trevlig personal samt 10% rabatt hittar man också på Bilcentralen i Segeltorp(fd. Sätra), Stockholm.

Mvh. Patric

Länk
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
man blir väl inte medlemm i klubben bara för att få rabatt...det är kul med alla aktiviteter mm...kolla på West grymma West Tour och sådant...obetalbart...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Fick svar från BMWCS nu :)

"Hej Kalle
Det kan sökert bero på att din inbetalning kom just i "skarven" för utskick av BB
Jag skickar den!

Kansliet/Margareta"

Så om ni blivit utan BB så prova att slänga iväg ett mail till kansliet@bmwcs.com

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.