AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
396

Vad får man för en 325 coupe´ -02

Tjena. Ska byta in en BMW 325 Coupe -02 svensksåld som gått 4000 mil. Den är blåmetallic, har skinn, ja allting tror jag, utom navigation. 17" vinterfälgar. Vad säljer man den för?(Firma, VAG)
Vore kul med lite seriösa riktlinjer. INTE privat, inte småhandlare utan VAG,(VW-Audi-Skoda handlare) 1 äg.

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Varför inte sälja privat? du får den garanterat såld på två dagar om du bara sätter priset 10-15 högre än vad VAG erbjuder dig.
Om du går till en annan märkeshandlare (än BMW) så kommer de att erbjuda dig lägre än vad BMW skulle göra för bilen blir "svårsåld" hos dem, folk letar inte efter en BMW på VAG. Om du förstår vad jag menar.
Låt VAG värdera din bil som inbyte och sälj den sedan själv lite dyrare så gör både du och köparen en bra affär.
Hör gärna av dig med vad de bjöd för pris så ska jag se om jag kan toppa det!
Det är helt ointressant att jämföra inbytespriser. Inbytespriset beror på hu mycket säljaren vill subventionera din bil. Det som är intressant måste vara mellanpriset. Köper du din nya bil kontant får du tex 7% rabatt= 279000 för en 300000kr bil. Låt oss säga att du ska byta in din bil och han bjuder 250000 för den, då ska du lägga 50000 imellan. Om du istället säljer din bil privat för 240000kr så har du tjänat 10000kr. Bilhandlaren har egentligen fått in din bil i 229000kr. Om du nu ska köpa en VAG så åk runt till några stycken och prata med dem och strunta i inbytespriset och koncentrera dig på MELLANpriset.

/T.P.
Hej!

Jag är inte insatt i prisbilden för det aktuella objektet men jag tolkar Tobbz fråga som att han, i egenskap av säljare på VAG, skall byta in en 325. Han undrar vidare vad VAG kan sälja den för? Korrekt?

Mvh

Erik

Bromma
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jahaa, nu är jag med... :-)
En bilskojare..... ;-)
Oj då blir det svårare, hur mycket lägre än er utpris brukar ni lägga buden?
Kolla BMW´s hemsida vad de har för utpriser på liknande bilar. Ta sedan bort era omkostnader och vinst och vips så har du ett inpris.
Men det visste du väl redan..
Ok då är jag också med. Surfa runt på bytbil.se, mobile.de, motorborsen.se, biltorget.se så får du en bra uppfattning på utpriser. Sen är det väl bara att dra av vad ni brukar lägga på tex 10-20000.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.