|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Konstigt...Min "spärrskiva" stänger helt den förbipasserande luften efter ca5-10min körning,och den är ca halvöppen vid kall motor(med el ansl.)...utan elansl. så rör sig "spärrskivan" inte alls.. Mvh Janne. |
|
| min går kasst när den är varm..kan det då vara tillsatsluftsliden eller va är de..har kollat slangarna... | |
|
KAN vara den...Kolla upp ditt co-värde när du ändå "håller på". Kan naturligtvis även t.ex vara bränsletrycksregulatorn som får "lite spel"... Just tomgångsproblem har det diskuterats en hel del här på forumet,prova sökfunktionen oxå... Mvh Janne. |
|
|
min tomgång pendlar mellan 400-1200 när den är kall och stabiliserar sig på 700-800 sen och går lite bluddrigt pga chipet , men varför hoppar den på tomgången när den är kall sådär !? precis som att jag skulle sitta och gasa dvs varva... /Mvh Göran |
|
| lite spel???? min går skit kasst nu när man kallstartar den...går nästan inte alls att få upp varv med den men sen när den blir varm så går den hyffsat bra tills den börjar pendla och blir lite orklös i början när man gasar på | |
|
84anty, hade samma symptom på min 528, testa och byt luftmängdsmätare, gjorde underverk.. mvh Johan |
|
| har testat att byta den också men utan resultat :( | |
|
Kan nån förklara dom här termerna för mig !? för jag har nå justeringsskruvar på min som man kan ändra tomgången på och jag har läst att dom ska man inte pilla på om man inte vet vad man gör ! Vad är och vart sitter tillsatsluftsliden tomgångsventilen /Mvh Göran |
|
|
upp !! varför har jag 2 vajrar som jag kan justera tomgången på om det inte finns ? /Mvh Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.