|
|
|
|---|---|
-BeeMWe- |
Ringde runt bland lackerarna här i Uppsala och fick priser mellan 10-25000 för en hellackering. Det är nog nästan så att jag köper mig en färgspruta och provar lacka själv. Dock ska jag öva på farsans gamla King Cab hehe. Eller har någon förslag på en annan lackerare under 10 papp? Länk |
|
10 000kr för en seriös omlackering med kvitoo är billigt! Skulle sarare vara lite misstänksam mot arbetets kvalitet med de priserna... Mvh |
|
|
Gör det mesta av förarbetet själv så blir det mycket billigare... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Jo visst kan man spara bra med slantar o göra grunden själv.Det finns en nackdel det är lätt att skylla på dig vid dåligt jobb.Fast rensningen av bilen kan man knappast misslyckas med?Visst kan man prova själv kan man smeka en kvinna med former ,o blanda rätt, ha en någolunda temp, o göra ett bra underarbete,kompressor med flås i,så är man en bit på väg.Oj hur min första såg ut torrsprutad,(inte kvinnan). Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
-BeeMWe- |
Jo jag hade nog tänkt prova göra förarbete själv, det här med våtslipning har jag dock inte provat, kanske inte är så svårt som det låter? Länk |
| Välj bara lämplig färg om du skall lacka själv...Jaffa orange t.ex. så kan man förklara apelsinskalet " det skall vara så!!" | |
-BeeMWe- |
Haha :) Hade tänk mig Mauritsius, lite för svårt för en nybörjare ska jag nog erkänna. Länk |
diamantsvart_bmw |
ring den här killen 0705627898,han heter kenet han lackade om min 520 föra sommaren för 6500 kr och det blev skit bra Länk |
diamantsvart_bmw |
glömde att säga att han finns 4 mil söder om örebro Länk |
|
Bra varm lokal,tryckregulator till kompressorn med egen tank(så påverkas du ej av kompressorns start och stopptryck)rätt lufttryck i sprutan(luften skall bära färgdimman till plåten,inte blåsa fast den)rätt nål och munstycke till den färg du valt,evakueringsfläkt och filtrerat luftintag i lokalen(så slipper färgdimman regna ner på bilen)vattna golvet för att binda dammet. Kan bli ett rätt bra resultat då om man blandar färgen rätt och håller rätt avstånd med sprutan och inte lägger på för tjockt så man får gardiner. Tycker personligen att en hellack för 6,5´ låter för billigt för att vara sant,utrustning och bra lokal kostar. Henrik |
|
diamantsvart_bmw |
Han gör det hemma och är lackare, tror du jag skulle ljuga ???=( Länk |
|
Nope,tror ej att du ljuger,skrev bara att jag tyckte det var för billigt för att vara sant,betyder ju ej att jag har rätt. Om det blir ett bra och varaktigt resultat så är det en kille som man skall hålla sig vän med då det billigaste jag kunde få en volvobaklucka och 2 bakskärmar lackade för(var 5år sen) var 4500 utan kvitto. Henrik |
|
|
Hej! Mycke hänger på vad man får betala för färgen och hur mycke det går åt.det är stor skillnad det finns färg som kostar över 5tusen/litern ibland klarar man sej på 2 liter men ibland behöver man 5 + klarlack om man nu ska ha det så de kan dra i väg Mvh.benny |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.