|
|
|
|---|---|
|
Hej En kort fråga ang. inköp av BMW delar i Tyskland. Jag komer inom några veckor att följa med en god vän då denne ska hämta sin bil i Tyskland. Började då att tänka på detta med BMW delar och priser. Kan det vara litet billigare i Tyskland om man tex vill köpa: Angel Eyes till E39 utan Xenon samt enkel CD? Kanske självaste BMW i Tyskland är billigare än BMW i Sverige? Alternativt om det finns någon firma som säljer delar billigare än i Sverige. Tänkte man skulle passa på... Mvh / Wall | |
| Köp originaldelar är ett säkert kort är mitt tips. Normala delar 20-30% billigare hos den tyske bmwhandlaren än i Sv, dels pga lägre moms 16-25% dels pga högre omsättning=fler bmws. Du bör nog förbeställa delar då kanske inte just det du vill ha finns på lager.Kompletta fälgsatser kan vara upp till halva priset jämfört med Sverige hos BMWhandlarn. | |
Partyzone |
Halloj, Vi är några stycken som förmodligen åker en sväng till Nurnbergring runt påsk. Det slog mig att man kanske skulle passa på att köpa lite fälgar samtidigt. Nån som vet en bra handlare i närheten av banan? Eller ska man passa sig för att köpa i tyskland, hörde att om man köper kopior(typ M5) så kan de vara av väldigt dålig kvalité om man har otur? Vad tror expertpanelen om detta? Mvh Fredrik Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar!!!! |
|
Partyzone: Ni vet säkert var banan ligger, men skulle ni inte veta det så ligger den rakt västerut från Koblenz. Anledningen att jag skriver detta är att jag såg att du skrivit Nürnber i ditt inlägg, åker ni dit får ni en ganska stor omväg + att ni kommer garanterat säga ett och annat fult ord. Det är inte helt ovanligt att man blandar ihop dessa två orter. Kolla även på Länk Bara ett tips, men ni hittar säkert denna underbara bana. Vet tyvärr inte nå´n handlare i närheten av banan men skulle nog tro att det inte är speciellt billigt där eftersom det kommer så mycket folkdit. Skulle nog kolla på nå´n annan liten ort några mil därifrån istället. Ang. kvaliten kan man ju be dom sätta upp fälgarna i balanseringsmaskinen och se rundheten vilket är (oftast) det som avslöjar dåliga fälgar. Kopior ska man ju tänka på kanske inte håller för bankörning i nå´n större utsträckning eftersom dom oftast använder lite sämre material. Men till vanlig gatkörning fungerar dom oftast alldeles utmärkt. Det är ju faktiskt så att man får det man betalar för, men kanske mellan 10-35% billigare än i Sverige, pga lägre moms och större volymer. Lycka till å kör med insidan :) MVH Mr Skidmark SÄNK FORDONSSKATTEN FÖR DIESELBILAR Billigare Angel Eyes (nu på min oxå :)) |
|
Partyzone |
Mr Skidmark: Tack för det! Har själv inte varit där ännu men det har mina medresenärer. Håller med om att det hade nog blivit ett och annat fult ord om man åkt till Nurnberg istället..ha ha. Det är jag som behöver gå en stavningskurs i hur man stavar till Nurburgring.. Det blir ingen bankörning med 528:an men däremot så blir det nog med en M5:a som min polare äger. Är sugen på att åka med i taxin(sabine), hon kör ju nästan som en hel karl. Vet du om hon kör hela tiden, inte bara under sommarmånaderna alltså?? Ha dé Fredrik Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar!!!! |
|
Skulle tippa att BMW handlaren i Aachen kan vara en av de närmaste, och om inte annat så kan ni ju då passa på att besöka Schnitzer som ligger på samma ställe:) //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Partyzone: Tyvärr kan jag inte svar på din fråga ang. M5 ringtaxi, men du kan ju alltid slå en signal dit själv på tel nr +49 2691/302-178 Have Fun MVH Mr Skidmark SÄNK FORDONSSKATTEN FÖR DIESELBILAR Billigare Angel Eyes (nu på min oxå :)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.