|
|
|
|---|---|
|
Jag tvättade bilen igår kväll på Shell Macken. Körde sedan en bit på vägen(ca2min), och sedan dog bara bilen. Den dog alltså medans jag körde. Jag märkte att bensin locks luckan vara öppen när jag hade tvättat klart, men själva skruv locket satt fast som det skulle....Jag fick igång bilen igen, och sedan dog den igen medans jag körde....Väntade på en kompis som kom för att hjälpa mej, men när han klev ur sin bil så startade min igen och kunde köra hem.... Vet ngn vad det kan vara för fel. | |
| Fukt i ngn elektronik, troligen fördelarlock. | |
| Tack för svaret. Kan man åtgärda detta på ngt sätt själv? E inte så händig........... | |
| låt det bara vara.. det torkar upp så småningom.. ett litet tips är att sätta i motorvärmaren eller att stoppa kupè värmaren under motorhuven. | |
borgmastaren |
Jag har haft samma fenomen på min och jag har inget Fördelarlock, har elektronisk tändning. Någon som vet vad det kan vara då? Elekronikboxen är snustorr. /Mats |
|
Kolla att det inte har kommit vatten i tändstifthålen! Kolla även batteriets och motorns jordflätor... Mvh |
|
borgmastaren |
Jag får kolla det. Hoppas man hittar något jordfel. När till och med varvräknaren dog fast jag hade växel i och låg i 90... :) Den ska fungera med bara tändningen på. Vatten var det inte. Kollade där också. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.