AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
634

325 låter lite !

Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Ja jag har en 325 (2,5 l sexan) men min bil låter väldigt lite när man gasar upp den det är orginal filter och avgass (dubbla slut blås med en sådan flärp som stänger ena blåset !!! För när man hör andra 325 så låter det ganska mycket är det bara som man fått för sig eller kör alla med hål i blåset eller filter och sport system !!!! och en fråga till kan man ta bort den flärpen tex om man sätter en sport dämpare från katten och bak !! ?

skulle vilja ha ett gött spport sound !!!!

Mvh/ Daniel
Byter du till en sportdämpare så får du ett mycket bättre ljud.
Jag har nån sportdämpare på min 320:a (vet inte vad det är för nån), men det låter riktitg gött!!

Mvh
Kl
322
Klabbe
325i Sedan -05
Precis som ille säger blir det skillnad på ljudet beroende vilket avgassystem du har på. Orginalsystemet låter ju inte speciellt mycket men byter du till ett sportsystem blir det skillnad...

MVH
Den där "flärpen" - finns den på alla 325:or orginal?
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

När jag köpte min 325 Coupé så lät den mycket och gööt, men efter ett tag insåg jag att det berodde på ett litet hål på slutljuddämparen (på ovansidan och därför inte syntes vid inköpet). Så valet mellan ett nytt org. system el. sportsystem va inte så svårt. Så jag inhandlade ett sportsystem från katten och bakåt (dubbla 3" DTM) och monterade ett öppet luftfilter på samma gång. Första provturen blev över förväntan. Bilen mullrar otroligt vid tomgång och vid gaspådrag. Vid fullgas vrållar den ännu skönare mest pga det öppna luftfiltret. Så min rekomendation är om du nu vill ha lite mer ljud i bilen - sportsystem och Open Air filter...

Mvh Jimmy
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
ja det lutar nog åt ett green cotton eller Kn..... och en sport system från katten och bak !!! ja angående flärpen hur fungerar den är det bara att plocka ner bakre dämparen sitter inte flärpen i någon mudul som styr den eller är det bara att plocka bort !!!!!

Mvh/ Daniel
Om flärpen har samma funktion dom på E46 så är den till för att fortare få upp tempraturen på katalysatorn samt hålla nere buller på låga varv. Så de bara o byta ut systemet. De ska jag göra.

bitte, benutzen Sie die Suchenfunktion
Snälla använd sökfunktionen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.