|
|
|
|---|---|
NiklasE28 |
Hej vad är det för fel när det inte kommer någon värme i kupen beror det uteslutande på termostaten eller kan det vara något annat fel. |
|
Har du luft i kylsystemet kan det uppstå problem med värmen. Prova att lufta och se om det försvinner. Mvh Anders S. |
|
| Går tempmätaren upp?....cirkulerar vattnet? (känn efter om nedre kylarslangen blir varm) | |
NiklasE28 |
Tempmätaren går upp till normal och vattnet cirkulerar..Nått annat tips nån?? Niklas |
NiklasE28 |
Det verkar inte som att vattnet cirkulerar efter 5 mil borde den ha blivit varm den övre kylar slangen va det vad gör man åt det när vattnet inte cirkulerar har det blivit nån stopp nånstans.. |
|
hade samma problem på min E34:a....trodde att det var nån luftficka i systemet och luftade och luftade och luftade men inget hjälpte. Sen visade det sig att det var termostaten som inte öppnade som den skulle...men den öppnade iaf tillräckligt för att motorn inteskulle bli för varm. Men mitt grundtips är att lufta..om inte det hjälper så prova att byt termostat (eller plocka ur termostaten och känn efter om det cirkulerar då). Kan ju oxå vara att toppackningen är dålig så att avgaser går ut i kylvattnet och skapar mottryck. Jag är ganska ny när det gäller BMW så jag vet inte hur värmeventilerna fungerar och om de kan fastna på BMW...nån annan som vet kanske??... |
|
NiklasE28 |
Det är samma här, är min första BMW och absolut inte den sista. Tack för hjälpen //Niklas |
Paap Reeder |
Hej! Tror inte att det är ngn luftficka eller termostatfel. Prova med att tvångstyra värmeventilen. Fungerar det då så är det fel på den lilla datorn som styr värmesystemet. Sitter omedelbart bakom värmevredet. Ett shit att byta. MVH /// Paap Reeder |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.