|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett mycket skumt problem med min bas den fungerade hur fint som helst men när jag kom vid ett gupp så dog den och vid nästa gupp drog den igång igen, GLAPP kontakt tänkte jag... Felsökte och kom fram till basen och felet sitter innanför dam skyddet, den går igång när man skakar på den. Någon som vet vad som kan vara fel och kan man öppna och fixa själv? Tackar för alla svar! /Daniel | |
|
Visst. Allting går, finns det en vilja så finns det en väg! Kolla först om den mjuka kopparflätan mellan anslutningarna och membranet är hel, brukar ge sig precis där den går in i membranet. Du kan skära loss dammskyddet och försiktigt löda loss den trasiga tråden om felet ligger precis i membrankanten, vilket är vanligast. Röken från limmet som förgasas vid lödningen är säkert enormt ohälsosam och svider duktigt i ögonen, för kännedom. Fläkta gärna bort denna. Flätad koppartåd kan vara svår att få tag på om du behöver byta hela, du kan även skaffa en bit labbkabel. De har extremt många och tunna koppartrådar, skala av och tag ut till önskad area (grovlek), tvinna löst och löd in ändarna. Jag brukar ta lite beck eller liknande och försegla hålet i membranet. Om du skar bort dammskyddet med lite precision så kan du säkert limma det på plats igen FP |
|
ThompA |
de problemet har jag haft tidigare.... på min bas va de spolen... de går å fixa själv.. men ta de lungt me damm skyddet... lycka till!! |
| Va va det för fel på spolen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.