|
|
|
|---|---|
|
Vi snackar ju mycket om Ditecs förträfflighet ( och MrCap mindre lysande rescentioner...) Nu är min fråga: är det någon i församlingen som kört BVS lackförsegling?? Tvättbarhet?? tålighet mot avfettning?? återbehandling?? osv osv | |
|
Jag har BVS-behandlat min bil. "Exklusiv" tror jag lackskyddet heter. Resultatet blev perfekt och lacken har varit mycket lätt att hålla ren. Det är nu ett år sedan jag behandlade bilen och den skall därför in på återbesök. Stenskott och diverse andra märken fixar de på ett häpnadsväckande sätt. Dessutom är killarna på BVS i Linköping, där min bil är behandlad, mycket tillmötesgående och trevliga. Ditec är säkert bra men betänk att de sponsrar denna sida (Stockholms Bilvård) och har personliga kontakter med de som jobbar med BMWPower. Marknadsföringen för detta varumärke har därför blivit massiv. |
|
| Betänk också att om inte ditec hade varit klockrent skulle dom inte fått någon marknadsföring alls. Det viktigaste är hur lackskyddet appliceras och av vem. Sedan ar jag personligen testat det mesta på marknaden då jag är gammal rekondare själv och inte funnit något bättre än just ditec. Det bästa för just dina behov får du genoma tt undersäka marknaden själv och skapa en personlig kontakt med möjliga leverantörer. Se bla under Gör-det-själv , bilvårdstips, proffens tipåsar om lackskydd. | |
|
Du, Asken! har du testat Meguiar´s produkter, t.ex. Medallion premium Paint Protection? Vet du något om Perma-Shine och hur den Ditecs varianter står sig mot den? M.v.h. Mikko |
|
|
Mikko.....Meguiars var ordet! Har nog inte använt en produkt-serie som är så lättarbetad och ger så enorm bra kundrespons som Meguiars. Som Asken så har jag testat en hel del produkter på marknaden och upplevt många seriösare en andra, nu har vi ju alla olika referenser på vad produkten skall uppfylla för krav. Meguiars uppfyller mina och mina kunders...bättre kan det inte bli. Mvh Skalman |
|
|
Ta en titt på Meguiars hemsida, finns filmer att kika på med polertips! Länk Skalman |
|
|
Asken allt väl? Är det inte dags för Stockholms bilvård att ge rabatt åt BMWPowers medlemmar. Jag har två bilar som behöver hjälp. ;) |
|
|
Gasar-Magnus: Vilken stad handlar det om? ...och vad för bil/färg? |
|
| Cederwall: BVS Linköping och silver | |
|
Inhandlade Meguire's vinyl- och plastrengöring samt deras appliceringssvamp. Väldigt dyrt tyckte jag (500 ml för 250:-) dock drygt och lättarbetat, och framförallt strålande resultat med en fräsh doft. Rekommenderas starkt. /D |
|
|
Sthlms bilvård lämnar 10% åt medlemmar i bilklubbar tex BMWCS. BMWPower är ingen intresseorganisation utan främst att se som en tidnign på nätet:) Jörgen på sthlms bilvård använder själv meguiars olika produkter och vad jag förstår är han rejält nöjd med dessa. Asken |
|
|
186:- betalade jag för MG 49 0.47l. Länk |
|
| MG40 ska det vara. | |
| MG40 ska det vara. | |
| MG40 ska det vara. | |
|
Nu förstår jag varför vissa har så många inlägg i sin counter..:DD M V H Stephan - som går från klarhet till klarhet ______________________________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.