|
|
|
|---|---|
|
Hej.. Vet inte om detta är en dum fråga men testar.. Någon so vet om jag köra med 225 däck till M3 originalfälgarna från E36? Danke.. | |
|
Det borde du kunna göra. Om man läser däcktabeller i tex. Bilsport så är minsta däckdimension för en 17*8,5" fälg 225 i bredd. Fälgen kommer att vara lite känsligare för de elaka trotoarkanterna, men det är upp till dig att missa dem. Sedan är det olika bredder på E36:ans M3-fälg. Framfälgarna är 7,5" breda om jag inte har helt fel, medan bakfälgarna är 8,5". Från början satte BMW 235/40*17 runt om, vilket kan vara ett alternativ till 225/45*17. Annars kan troligen vilken däckförsäljare som hellst svara på den frågan. MVH Tobias |
|
|
Japp, det går. Jag har det på min. 225-45-17 bak och 215-45-17 fram Mvh |
|
|
funkar även 245-40-17 på m3 fälg till en 325 coupe 1992 e36??? MWH |
|
|
Coupepower: Jo, det ska det göra. Förutsatt att vi pratar om bakdäck, annars behövs troligen styrbegränsning. MVH Tobias |
|
| jag menar runt om !!! | |
|
Jag skulle inte slänga på 245:or runt om på en 325:a (och inte på en M3:a heller) det kommer att bli väldigt spårkänsligt. Bara mina $0.02 |
|
| ja ja,, men kommer det att ta i skärmar och dylikt? | |
|
Kommer nog inte ta i skärmar men det kommer skrapa när du vrider fullt på ratten. |
|
| OK men det är väll inte hela världen eller hur! | |
|
Är nog inte hela världen om det tar i skärmkanten heller... /Johan [CUL8ER] |
|
| jo det är det har du inte hört det !!! | |
|
Hela världen!? Nja, det blir nerslag på besiktningen i alla fall! Dessutom blir det nog rätt spårkänsligt som påtalats tidigare... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.