AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
763

Blev påkörd idag!

No
91
North.D
330D Touring -06

Kom och körde på huvudled i 50 genom ett litet samhälle då det kommer en blå volvo 740 och smäller rätt in i min sida, jag får sladd men lyckas att parera så att jag inte hamnar i diket, jag kunde alltså inte göra nått annat eftersom det var en stor refug till vänster om mig.
Jag frågar personen i den blå volvon hur man kan missa en väjningsplikt. Han svarar då: Jag såg inte att det var en korsning!!
Vist blir man glad när man har haft bilen i ca 5månader.
Skador på höger bakdörr samt skärmkant och bakre kjol Vi skall inte prata om min fälg som fick sig en rejäl törn hoppas värkligen att jag inte får problem med bakaxeln för hjulet står väldigt snett.
Det är tur att man skall ta semester och åka till varmare länder.

Fråga: Är den nån som har haft problem när en fälg går sönder och försäkringsbolaget inte vill stå för fyra nya då den trasiga blir svår att få tag på?
Jag kör på ac schnitzer typ 2 kopior 17tum
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Mycket trist att höra, men glädjande att ingen kom till skada!

Hoppas att din bil blir reparerad på bästa möjliga vis och var PETIG med lacken!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag lider med dig! :(
Vet exakt hur det känns när man får sin nyinköpta bil förstörd....

Säger ungefär som Kalle, var mycket noga med att reparationen blir 100% perfekt, annars kommer du att bittert ångra dig att du inte ställde högre krav.

__
Länk
Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
Varför köra kopior. Köp min äkta AC Schnitzer. Du kan få de billigt vid snabb affär.

Försäkrning ska betala fyra ny fälgar. OBS! om du har sagt att du fälgar som kostar ett vist bellop när du köpte bilen. Annars får du inte ett öre för de.

Tråkigt att höra, inte roligt när sådant händer. Hoppas allt går bra med reparationerna.

Loqmankaki: Varför skulle försäkringsbolaget betala för fyra nya fälgar när bara en är trasig?
To
113
Tody
325ik -88
Det där med försäkring och fälgar...
Om man köper nya fälgar, täcks de av försäkringen?
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jepp de flesta försäkringar täcker fälgar, och hittar man inte en likadan så lagas den trasiga eller så får du 4 nya.
Dock så har fler och fler bolag tillägg i försäkringen om man har LM fälg och metalliclack. Detta gäller vid stöld och vagnskade ärenden.
Dock så behöver du inte oroa dig för något, hans bolag skall hålla dig skadeslös (Finns en lagtext om detta) så du kan kräva hyrbil samt att allt blir lagat tills du är nöjd. Acceptera inte att någon annan firma än BMW lagar den.
No
91
North.D
330D Touring -06

maste bara saga att ni ar helt underbara pa bmw power jag hade ingen aning om att man kan krava 4 nya om en blir trasig, detta spar bade tid och pengar for mig!!

skall bara saga att vadret pa teneriffa ar kalas bra och jag skall nog surfa imorrn / Daniel

tack for allt!!
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
tråkigt att höra om din pärla...Volvo ägare är lite speciella...men angående dina fälgar så måste de ju ersätta det som blivit skadat...så du får väl en ny fälg om dem finns att få tag i fortfarande...annars får du väl ersättning av vad dina fälgar är värda...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.