|
|
|
|---|---|
|
Hur bytar man membranet på en740ia -93. Behövs det några specialnycklar? Är det mycket jobb? | |
Svärd |
Vad är det för membran?? //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! Och tydligen billiga BMW-reservdelar... |
| Det som ät till vevhusventilationen | |
|
Hej!Det finns en del tådar om detta att läsa mer om... Hursomhelst, jag bytte på min för någon vecka sedan och det var ganska trångt som sagt var! Det sitter sju ganska grunda torxskruvar som det nog är lätt att dra sönder torxspåren i om man har torxnyckeln snett när man drar. Jag tycker man ska ha torxbits och dra den med en 10 mm ringnyckel med spärrskaftsfunktion på. Det funkade bra för mej då det var lätt att hålla verktyget rakt i spåret. När det sen är dags att sruva dit det nya kommer nästa problem: Röret (vevhusventilation?) ska sättas på längs ned på membranet. Man kommer omöjligt åt det annat än att man trär på ståltråd några varv på röret och skjuter in tråden på röret där det smalnarav. Då drar man åt tråden där. Sedan är det bara att dra på röret med tråden så är det på plats! Det underlättar och ha på lite olja på o-ringen. Hoppas detta är till nån hjälp! /Mvh. janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.