AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
424

Är min 530 död

Mi
47
Mildton
528iA -97
Skulle starta bilen en morgon (funkade fint kvällen innan) men den gick inte igång. Startmotorn gick runt, motorn med men inte med det vanliga ljudet, lät mer som ett "vinande" ljud eller som att det inte fanns någon komp i motorn. (har ingen möjlighet att kolla kompet)
Någon som vet vad det kan vara för fel på min lilla "pärla", med min knappa förklaring.

Mvh Micke
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Kan vara den lilla elaka tomgångsmotorn som spökar,har själv haft samma problem å det var just tomgångsmotorn som spökade
Mi
47
Mildton
528iA -97
cstjawa vad är tomgångsmotorn och vart sitter den. Kan den få det att kännas som att det inte finns något komp. Vet du vad en sådan kan kosta.

Mvh Micke
jocker18@home.se
sök på gamla inlägg om den, finns tonvis!

WmB SoundZ
Mi
47
Mildton
528iA -97
kollade några gamla inlägg men deras bilar gick iallafall igång men min är död inte en tillstymmelse till att gå igång.

Mvh Micke
Visa användare
57
.ville.
525tds -94
Jag hade samma problem en gång. Jag hade bytt halvljusinsats och efterråt körde jag bara fram bilen på en parkeringsplats som var lätt lutande. Utan att låta bilen gå ett tag. Sedan startade den inte. Men jag lät bilen rulla tillbaka på plant underlag och då startade den hur lätt som helst.

No turbo shit, just real V8 power!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.