|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med värmen i kupén alltså. Motortempen går upp till mittläget direkt, och ligger som klistrad där sen. Står jag still blir det bra värme i kupén, allt väl så långt. Ju fortare jag kör, desto sämre blir värmen. Upp till 50 är allt ok, 50-90 halvdålig värme, över 100 ingen värme alls, det blåser svinkallt i kupén. Jag trodde det var termostaten och bytte denna. Termostaten var skadad, så det var ingen tvekan om att den behövde bytas. Motortempen blev betydligt bättre, men kupévärmeproblemet löste sig alltså inte som jag hoppats. En liten teori jag har är att något spjäll inte funkar som det ska och släpper in kalluft hela tiden, men det är alltså bara en tanke, någon som vet bättre? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! | |
Svärd |
Har du också ett hjul mellan de båda luftutblåsen i mitten av instrumentbrädan? Där har iallafall jag ett hjul som jag kan ställa på rött eller blått!! På blått kommer det bara kallt!! Men den styr antagligen ett spjäl någonstans, som du misstänker, men var det sitter vet jag tyvärr inte!! Jag har automatisk klimatanlägning i min bil!! //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! Och tydligen billiga BMW-reservdelar... |
|
Jo, jag har samma spjäll. Det står på rött, och jag vet att det funkade så sent som i Augusti. Då fick jag fyllt på AC:n och killen som gjorde det svor i en kvart över att temperaturen vägrade gå under 20 grader på utblåsningsluften från munstyckena innan han kom på att det reglaget stod på rött... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Hej jeppe. Du tror inte det kan vara så att dina värmeventiler inte öppnar tillräckligt? Det finns ett "gör-det-själv" på detta vid mektipsen. |
|
|
Inte omöjligt, men då skulle alltså båda ventilerna satt sig i stängt eller nästan stängt läge? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jeppe jag har ett liknande problem fast det uppträder mest vid höst typ+2grader.Värmen är bra till110 sen börjar det strula vid vridning på det högra vredet till fullt o tillbaka så blir det bra.Precis som nåt nödprogram går i ,värmeventiler är ok,däremot lurar jag på fläkten som suger in luft vid kliman är def. Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Kan ha kommit in luft till värmepaketet, försök att lufta allt ordentligt, hade samma fel men det fixade sig efter att jag luftade sysrtemet ordenligt, värmepaketet ligger väldigt högt, lätt att det hamnar luft där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.