AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
423

Konstig sak underförarstolen ://

Hej! Upptäckte idag en konstig sak underförar stolen, ser ut som en pump av något slag, gjord i gummi. Vet nån vad det kan vara? Först en slang sen en "gummipumpa" sen inget mer, kan något vara trasigt?
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Utan att egentligen veta gissar jag på att du med denna "gummipumpa" kan pumpa upp någon del av stolen, t.ex. svankstödet...?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

aa aså ja har ingen aning hehe,, tro mig ja blevförvånad när ja upptäckte den, testade att pumpa massor av gånger men inget ändrades, svankstödet vilket e det?
ska ner snart o kolla va det nu kan vara ..
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Svankstödet är nedre halvan av ryggstödet, men detta var som sagt en vild gissning!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Svärd
Hade en Nissan KingCab med RECARO-stolar när jag jobbade på regementet här på ön. De stolarna hade en pump så man kunde göra stolen hårdare. Antagligen är det väl till något sådant... Svankstödet sitter väl i nedre delen av ryggstödet i stolen om jag inte har helt fel.

Eller är pumpen till för att pumpa fram bensin innan du drar i startsnöret?? :)

//Martin

GOTLAND har allt, förutom SALT!! Och tydligen billiga BMW-reservdelar...
Svärd
Jaha, Jeppe han visst före med svankstödet...

hehe tack grabbar... om man nu kan pumpa den hårdare hur gör man så att det blir mjukt igen? hitta inget annat däromkring
Svärd
På den jag testade satt typ en knapp, längst fram på pumpen, som fungerade som ventil och släppte ut trycket man pumpat upp.

//Martin

hitta men sitter lite längre in,,, :))) niceee sak d där, nu om jag vill kan ja pumpa sätet hårt o känna mig som i en audi ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.