AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
470

bra däcksvärtglansmedel

st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
vad finns det för bra däck svärteglansmedel?

har testat ett bara som jag tyckte sög duktigt... kommer ej ihåg vilket fabrikat.
vad använder bilfirmor och så för märke?
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ett bra tips är att när man köper nya däck vaxa däcken innan man börjar använda dem, sen regelbundet bättra på vaxskyddet. Det förbättrar inte utseendet på ett redan tråkigt däck, men det behåller lystern och nydäckskänslan (nytt ord tror jag), upp till flera år...
Vet inte vilka olika typer av vax som lämpar sig, jag har bara provat med Sonax flytande hårdvax, och det funkar kanon!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Armor all matt eller Meguiar Bumper&Vinyl 40 glans. Applicera en lätt dusch på en avklippt bit svamp och styrk längs däcksidan. Mina däck blir vita när jag vaxar mina fälgar men det kanske är fel vax jag använder:)
Mvh
Asken
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Förmodligen fel vaxtyp då ja, ett krämvax kan jag aldrig tänka mig att det blir bra t.ex.. Första gången jag hörde det trodde jag en kompis jävlades med mig för att se om jag skulle gå på det och stå som ett fån och vaxa mina däck. Men jag provade i största hemlighet, och det var verkligen bra!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Autosmarts däckglans funkar kanon bra tycker jag... Finns på sprayburk, lätt att torka bort från fälgen

Mvh Sunken
Som Asken säger Armor All matt får se till att lystern både på däckssidor och plasten i motorrummet behålls. Funkar bra för mig, applicera med svamp, efterpolera med trasa.
vi
54
viggo
540i-96
Använder vinylglans, varar iaf en dag
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.