|
|
|
|---|---|
| Höger vindrutetorkare skaver mot huven man kan trycka ner den med handen men den går upp igen själva axlen åker upp o ner tror att hålet i genomföringen blivigt för stort skulle vilja sätta en bricka under men hur f-n då???????????? | |
|
Byt mekanismen! Prova funktionen "sök inlägg" Det finns en del skrivet om detta ämne. |
|
|
Jag har precis samma problem! Vad gjorde du för att åtgärda problemet? |
|
| Bara att byta mekanism finns en komplett repsats 2200 kr | |
|
Nja man behöver inte byta nödvändigtvis...På en E34 ja hade gjorde jag som så att jag fila ner själva armen så pass mycket så den ej tog i,satte armen lite högre upp på rutan...Självklart måste man lacka armen(helst båda) efteråt....Betydligt billigare än o byta mekanism för 2" om än inte lika bra...Gör man det snyggt så kan man knappast se var man filat.... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
man kan ju svarva nya bussningar i mässin lr liknande.. Gjorde de på min lite jobbigt å ta bort hela mekaniken å tar en stund men de blev väldans bra lika bra som nytt!!! inget glapp! fredrik Det fräckaste med Diesel är att man ser röken när motorn tar i!!=) |
|
|
Tänkte bara säga en sak jag råkade ut för.. Min arm gjorde precis likadant och sedan hoppade armen av själva axeln som leder till torkarmotorn... Jaja tänkte jag.. Får väl försöka fixxa det... Tog mig in i torpedväggen och hakade på armen igen och nu så skrapar den ingenting alls längre... Försök pilla lite på den där armen och axeln och smörj upp dom lite? dom kanske är snea osv? Man kan ju kolla innan man köper ny mekanism för några k iaf... Alla sätt är bra utom dom dåliga.. |
|
|
Tack för tipset! men hur kommer man igenom torpedväggen. Det ser jätte trångt ut (E34). |
|
|
vet inte hur det ser ut på 525i men det är till att ta bort plåten "bakom" motorn ska du ha ut mekaniken är det lite pill det är ju som du sa ganska trångt.. men det går.. //Fredrik Det fräckaste med Diesel är att man ser röken när motorn tar i!!=) |
|
|
För min del så kom jag in med mina händer (med lite skavsår sedan) genom utrymmet som finns mellan huven och fönsterrutan typ... Tog inte ens bort gallret.. Iaf.. där såg jag armen och axeln och satte ihop dessa .. Du kan ju testa att ta loss dom bara... På min 520 -89 sitter dom på vänster sida på bilen räknat från föraren.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.