|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
intemartin |
hmm martin_750 |
|
Har kontakt med en halvtysk kille som numera lever på att hjälpa till vid bilimport. Han tar 4000kr och då är bilen i Sverige och alla papper är klara. Arbetar endera med beställningar eller också letar han upp några intrerssanta biler och åker sedan ner tillsammans med dig och sköter så mycket som du vill att han skall sköta väl på plats. Köpte själv bil av honom och är nöjd. Skicka ett mail ifall du är intresserad (klicka på "inlagd av" eller skriv till jonas.lundqvist@sverige.nu) |
|
leino |
du kan hämta en åt mej i vår kanske förmodligen en 528 97-99 skriv ditt telenr i forumet så hör jag av mej om några månader bmw 4ever |
Robert.O |
Läst EBI+s inlägg och funderar lite, "Du betalar BMW handlarens netto pris i DEM sedan tillkommer 16.910 Kronor för provision, frakt, besiktning, transportförsäkring." Ok vi börjar med det som är ok, beiktning , kostar 1800 spänn, kvar ca 15000. Sen tar vi transportförsäkring , ca 2000 spänn , kvar 13000, sen tar vi transport (ungefär 6000 spänn), kvar 7000 spänn. dessa skall skattas med 62 % , det ger ca 3500 kr kvar i vinst per såld bil.. Inte mycket det.. SEN kommer vi till det mest intresanta (som jag innerligt hoppas inte stämmer) BMW handlarens nettopris i dem ...till konsument säljes alltid bil Brutto , dvs ink moms. Är det som så att denna firma säljer utan moms så se för f.n till att hålla er borta därifrån.. Det är idag oklart vem som skall erlägga moms vid köp av beg bil från utlandet (om den lyfts där vid export), min gissning är att det bli konsument då man enligt svensk praxis inte kan godtrosförvärva bilar.. dvs restskunder på leasing, avbetalningar följer bil , så borde även denna skuld(till staten) göra.. Känner till en stor och ansedd firma i som jag sålde en bil till(importeran men då ej besiktigad) och som fifflade undan momsen på denna och sen när det nu blev revision i våras så rinde det en tant från skm och hade många mycket olustiga frågor..importfirmor som sysslat med denna verksamhet och har eller kommer att torska på skatteflykt , bedrägeri och lite annat smått o gott.. tro mig, det är bara en tidasfåga.. Nej hads off p den firman den uktar asmycket mygel tycker jag. :-( R |
odostan |
Tjena tobbz. Låter spännande då jag har planer på att imporera bil, men ej har erfarenhet av detta. Hör av dig på dedda forum så kan vi diskutera vidare. |
| Robert O, du har fel gällande vem som är betalningsskyldig för momsskulden, se andra trådar i forumet kring moms. I det här fallet kan dessutom "netto" syfta på prutat pris. | |
Robert.O |
Netto pris = ex mons Vad gäller momsen så får vi se, jag säger inte att jag vet, utan snarare min åsikt. Hur det kommer bli får vis se när det första hd avgörandet kommer. R |
|
Jag råkade totalsmällde min 968a. Länsförsäkringar använde och rekommenderade Europa bil för värdering/nyanskaffning. Enligt värderingsmannen var det flera försäkringsbolag som använde Europa bil. Jag har inte själv anlitat dom men har fått uppfattningen att den svenska marknaden har rätt låga priser och tror inte på import för "vanliga" bilar. Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.