|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Kan någon tipsa mig om en ärlig importfirma?? Helst i Värmland. Letar 7-serie E38 men tröttnat att kolla upp miltal med dator och fax till tyskland. Har hört att bilar från södra tyskland skall vara billigare än de från norra, stämmer det? Finns det andra länder som kan vara intressanta? Har sett firman Coxy (www.coxy.se) och autoconsult.nu. Någon som har erfarenheter??? PG | |
|
Om du ska importera så kan du hitta fina exemplar i Tyskland, men det finns också fina i Belgien. Coxy vet jag överhuvudtaget ingenting om, men jag vet att många har inte varit nöjda med Autoconsult. Om du ska be något företag som ska importera åt dig så kan jag rekommendera Grums Bil & Maskin. Om du vet vilken bil som du vill ha. Har pratat med han som äger det och han verkar trevlig. Hemsidan: Länk //Schnitzer |
|
bonsai |
kolla www.milos-auto.com |
|
MILOS-AUTO seriös!!! hahaha |
|
|
PG, importera själv är mitt råd om du inte känner någon som du litar på som kan göra det åt dig. Själv anser jag att mycket av det dåliga rykte som importbilarna har är pga oseriösa importfirmors bilar. Simon |
|
|
Vänd dig till Europeiska Bilimporten i Göteborg 031 74 80 100 . BMW förmedlas direkt från Tyska BMW handlare. Alla papper på bordet före köp även info om krock fri eller ej, även bilder och kopior på service mm. Du betalar BMW handlarens netto pris i DEM sedan tillkommer 16.910 Kronor för provision, frakt, besiktning, transportförsäkring. Bilen hämtas i Göteborg alt skickas per lastbil. Förmedlat importbilar sedan 1995 och importerat bilar sedan 1982. Ägaren har varit BMW handlare i Sverige på 80 talet. 100 tals referenser på nöjda kunder. |
|
|
Jag är från Värmland och åkte ända ner till skåne till Bilförsäljningen Påarp, Säger dom att bilen är fin och i toppskick där så kan man köpa den per telefon. Kan verkligen rekomendera att ta en sväng dit. /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
|
Håller med EBI Jag har köpt min 523 genom Europabil som ligger dörr i dörr med Europeiska Bilimporten och jag kan säga att båda jobbar ihop och är väldigt seriösa och dom tar hem kanon fina bilar med rätt miltal och 12mån garantier....031 7484777 är nummret som du skall ringa sen frågar du efter Gabriel. |
|
| Vet nån något om Europe bilcenter....dom har ju rätt låga priser.....man blir ju misstänksam!? | |
Lage |
Kolla in på www.norbergsbil.nu liten firma som tar hem fina bilar. |
|
Hörrö "Lage", din epost-adress är patrik.norberg dvs ägaren till firman du rekommenderar. Sånt skapar ingen bild av ärlighet. /göran |
|
Dennis Lundström |
Göran, Den satt fint..... / Dennis |
|
Kan du köra till skåne så kolla in Jarls bilservice i Kungshult (N. Helsingborg) BMW och Alpina. Importerat sen hedenhös. Jag har själv ägt bilar därifrån och är 100% nöjd. Han lämnar garanti på miltalet och 1 års garanti på begagnatköp. Zappa in på www.jarlsbilservice.com Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl! |
|
i96_lil |
Kolla med www.bilimporten.net |
|
Kolla med Bilförsäljningen i Påarp. Dom är ärliga och lämnar garanti. Själv har jag köpt 3 BMW av dom.Allt har varit perfekt. blacka |
|
| Schnitzer: Känner du nån som anlitat Grums Bil & Maskin och var nöjd? Ska eventuellt anlita dom. | |
|
Hallå! Känner till ett par personer som anlitat firman, ingen missnöjd, fina bilar. Ägaren verkar trevlig och seriös men man bör nog ta en del grejer med en nypa salt, han fick en Baur Cabrio till en värstingtrimmad bil, värre än M3, när det i själva verket var en 325i Baur med sportsystem, tror att han gärna lägger dit lite extra krut i bilen när det kommer yngre köpare, han räknade nog inte med att jag skulle känna till Baur. Men vad gäller skick, utrustning och miltal tror jag att de är seriösa. //Sniffer |
|
| Låter ganska bra det där. Vet du hur mycket provision dom tar? Har mejlat till dom men inte fått något svar ännu. | |
|
Bor själv i värmland, har privatimporterat några bilar och skulle vilja starta firma, men det är svårt att slå sig fram i djungeln bland oseriösa(finns det kanske seriösa?) småfirmor. Jag kan plocka hem en bil år dig, privat alltså, Jag tycker det är kul. Ca 5-7000:-vill jag ha och då garanterar jag miltal, besiktning samt att vi tillsammans tittar ut en bil åt dig. låter det intressant så hör av dig här på forummet så kanske vi kan höras av. Jag bor i Karlstad. Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
Problemet idag är att ingen firma kan få fram en E38 direkt ifrån Tyskland till vettiga pengar. Valutan står helfel + att det kryllar av E38 till salu i Sverige till mycket låga priser. Mitt förslag är att du kollar av marknaden här hemma först, det finns fynd att göra ! // MM |
|
netsix |
Håller med skalon. Jag köpte precis en importerad E38 i sverige och kollade innan i tyskland och där var alla dyrare om dom inte var krockskadade. Jag skulle oxå rekomendera dig till att kolla i motortidningarna här hemma först (hittade min i motorbörsen). /netsix |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.