|
|
|
|---|---|
Mårten Gås |
hej! min 320 touring 89:a har stora problem att köra rakt i landsvägsfart... mormors fiesta från samma är är tom bättre på denna punkt, nått måste väl vara galET? lämnade in den hos bmw i alingsås för en hjulinställning... det blev bättre men inte bra. Dom hittade inga andra fel... nån som kan säga nått om detta ? tack på förhand |
|
Oftast så lutar ju vägbanan ner mot diket för att vatten ska rinna av. Så om bilen drar åt höger är det ganska normalt. ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
Gemini__ |
Däck som möjligtvis är i dålig kondition el. kanske aningen för breda. Gör otrolig skillnad på nya gentemot slitna däck om man vill att bilen inte ska vara spårkänslig. Styrarmslagring/bussningen är kanske utsliten, blev bättre på min förra bil när jag bytte dito pryl. Men jag är ingen expert, hoppas det löser sig iaf... MvH. Thomas |
|
Har du rätt ET på fälgarna? Har du mindre ET än original, spårar bilen oftast pga ökad hävstångseffekt på styrlederna. Breda däck är oftast mer spårkänsliga än smala. Allmän kondition i hjulupphängningen kan också spela in som tidigare inlägg påpekar. Mvh |
|
Mårten Gås |
vinterdäcken är 185/70 14 tror jag... sprillans nya (regummerade) på orginal fälgen.. (rätt ET) sommardäcken är 195/60 14 och vad jag vill minnas så var problemet inte lika stort då som nu... känns som det "reycker" en del i ratten också.. om det nu säger nått.... |
| Alldeles för lågt däckstryck kan medförsa spårkänslighet också. | |
Gemini__ |
Kan säga att regummerade däck knappast gör saken bättre iaf, inget att rekommendera om man vill vara säker på att bilen ska uppföra sig 100%-igt...tyvärr Bara att vänta tills sommardäcken slängs på da =) Mvh: Tompa |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.