AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.936

Släcka airbaglampan i sthlm till vettigt pris?

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Undrar om det finns någon verkstad som kan släcka min airbaglampa till en vettig kostnad? Gärna norra delen av sthlm med förorter.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Är du kund hos nån auktoriserad verkstad så är det väl bara o åka dit o släcka den. Är de lite schyssta så är det gratis.

Annars så kanske Jörgen Weise Racing kan släcka den åt dig.

/Edvard
BMW CS # 4503
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
express servicen på Solna är trevliga och tillmötesgående

Automat är bekvämt
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ok tack!
Min airbag lampa har även den tänt sig, vad beror detta på?

Är det bara att släcka dom elelr?

Mvh.
Robban Johansson
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
De kan tända sig vid småglapp, tex vid gupp eller liknande.
Sök så hittar du massor.
Dock så är nollställningen ett bra sätt att felsöka på. Man måste nämligen ta bort felmeddelandet via diagnosuttaget.
Om den då täds igen så är det fel ngn stans annars vad det bara tillfälligt glapp.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Var på BMW solna nyss och presenterade mitt problem.
Gratis??????? Nja knappast, kundmottagaren påstod att det tog mellan en halvtimme till en timme att köra diagnos och de ville ha 1200kr/h + moms!! För bara släcka den ville de inte göra, det skulle utredas minsann. Jag hävdade att är det fel så tänds ju lampan igen och då får man väl felsöka, men nej, nej.
Då gick jag.
Nån med idé om verkstad med diagnosverktyg?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Dom får ju inte släcka om det beror på något trafikfarligt det säger väl sig självt. De får upp en felkod som berättar vad felet är= orsak. Solna fixade min lampa tog en halvtimme kostade 275kr det var kamaxelvinkelsensorn i mitt fall bra att de utredde varför bilen dog.....
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det jag menar är att det är så många som har fått den tänd att jag tänkte prova med att släcka den först, är något fel så tänds den ju igen och då kan man göra diagnos.
Har nu hittat en verkstad som gör detta för en hundring.
Om det nu tar en halvtimme och deras timdebitering är 1200, så vet jag inte hur de fick ihop den fakturan.
Är det så att diagnosen tar 10-15min så undrar jag varför de skrämmer iväg kunder med att gissa på en timme?
Självklart tänker jag laga felet om det är något fel.
Sen fattar jag inte vad lampan har med kamaxelsensorn att göra, men det kanske var något annat fel.
Ma
142
Maveric
320i E46 -01
Hade samma bekymmer, kostade 400 att testa och släcka den hos BMW i Solna i samband med oljebyte av bromsolja (Gratis)
Givaren i höger Airbag hade signalerat fel, ingen åtgärd bara släckning av lampa.

Det finns inga problem, bara ännu ej funna lösningar!
Nisse
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Nu är lampan släckt.
Bromma bil och Motor har diagnos verktyg till BMW t.o.m årsmodell-2001. 100kr ville han ha, operationen tog tre minuter.
Undrar om BMW hade tagit betalt per tidsenhet där, skulle inte tro det.... då hade det blivit 60kr.
Det var airbag förarsida som signalerat fel i slingan. Efter nollning inga fel. Måste glappat till när jag vred ratten till stoppet, det blev ganska hårt.
Ha
198
Harry2
BMW 323i-96
Hubbe har blivit utsatt för ett bedrägeriförsök av BMW Solna.
Asken har blivit lurad av BMW Solna. Lägesgivaren för kamaxeln har självklart ingenting med airbagsystemet att göra.
Airbaglampa är ett ord, Mean Machine.
Expresservice är ett ord, styrman1.

Harry
Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
Jag har inte läst allt och kanske någon redan har sagt det.

Är det inte så att när man ska besikta bilen och om bilen har Airbag så kollar de om lampan tänds eller ej.

Har du airbag och lampan ej tänds och sedan slocknar som olje lampen så får du ombesiktning.

Jag kan garantera att det är så på Volvo 850 för det hände min gran och det kostade 1500 kr att återgärda.
Blir det fel på själva Airbagen så kostar det upp till 10 000 kr.

20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Det är nog inte kurs i rättskrivning man är intreserad av när man är på BMW POWER.
Loqmankaki:De kollar inte airbagen vid besiktning.

Maveric: Jag hoppas verkligen att det inte var olja de bytte till bromsarna :)

/T.P.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Loqmankaki: Med att släcka lampan menar jag att nollställa felmeddelandet i bilens dator. Självklart skall lampan lysa när man vrider på tändningen för att sedan slockna, det kan ge underkänt på bes om den lyser eller om den ej tänds i början.
Så funktionen skall vara så den tänd först och slocknar sedan, men min tändes igen efter ngn sekund eftersom det låg ett gammalt felmeddelande kvar i systemet.
Men i dag så tändes den igen när jag vred om ratten fullt, så något glapp i någon koppling är det, får nog lämna in den iaf.
MEN det blir inte till Solna nissarna, de försöker ju råna en.
Ha
198
Harry2
BMW 323i-96
Bilprovningen bryr sig inte i airbaglampan.
Intresserad stavas med två s, 2002tii

Harry
De tog inget av mig på BMW solna express förut och de tog över en halvtimme, nollställde så de sjöng om det! Trevliga grabbar tyckte jag men visst kan de ibland va lite jobbiga men så är livet i sverige!

Harry2: Heter det inte "Bilprovningen bryr sig inte om airbaglampan" :)

F.ö. så stämmer det att bilprovningen inte kontrollerar om airbagen funkar eller inte.

/T.P.
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Harry2måstehaförmyckettidsomsitterochkorrekturläserallt!

Automat är bekvämt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.