|
|
|
|---|---|
|
Igår när jag startade bilen när den var varm startade den lite tveksamt och bluddrade. Gasade till och den gick som den skulle. Körde sedan hem ca 3mil och stängde av motorn. När jag försökte starta igen gick den inte igång. Jag testade och låsa och öppna. Testade alla nycklar. Plockade bort batteriet. Men inget av det fungerade. Då lät jag bilen stå en timme ,gick sedan ut och bilen startade klockrent. Jag körde in bilen i garaget och stängde av, sedan gick den inte att starta igen. Har inte försökt starta ännu idag. Jag tror att det kanske kan vara kamaxelgivraen. Vad tror ni? | |
|
Åk till BMW eller motsvarande gör ett DIStest(deras servicedator) kör ett manuellt expertmode-motortest. Då visas felkoder bla kamaxelgivarevinkelsensor. Den har jag bytt på min. Kan även vara MAF(luftmängdmätare) tändspole, stift, dåligt el gammalt batteri, soppapump/filter, mm mm se min dagbok när jag felsökte i höstas:) Lycka till Asken |
|
|
Tror inte det är batteriet. Startmotorn snurrar som tusan. Står även på batteriet att det byttes september 01. Ska köra bilen till BMW idag. (Om den startar :o) Tack för hjälpen Asken ska läsa din dagbok nu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.