AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
553

Vibrationer i E30!

Ska börja nämna att jag sökt tidigare inlägg men ej fått svar....så nu var det avklarat!

Har märkt att min e30 börjat vibrera!Det känns som vibratioerna uppstår i bakvagnen!Detta är mkt irreterande spec vid längre körsträckor!Någon som har nån ide om vad detta kan bero på?Vad skulle det kosta att åtgärda detta??

Sedan har jag en sak till som jag skulle vilja få bekräftad, när jag ligger runt 90 sträcket vibrerar hela ratten, antar att detta beror på felbalanserade vinterhjul??eller är det något annat som spökar?vibratioerna försvinner så fort man passerar 90 km/h!Kan det vara framvagnen som behöver sig en justering kanske??

Ha de gött!

/MVH Michael
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Låter som dålig balans på hjulen. Gick bilen bra med sommardäcken? Har vibrationerna dykt upp helt plötsligt eller har det hänt något, nå´n elak trotoarkant eller liknande?

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
-BeeMWe-
Det är nog obalanserade däck, ev är de skeva.

Länk
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Länk

Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Låter som obalanserade fälgar...
Fan vad rädd jag blev efter att ha varit ute på isen. Hade typ 1 ton is och snö i fälgarna och bilen skakade satan! Men jag kom inte på det direkt utan trodde jag hade sladdat sönder nåt.
Jaja, det borde i alla fall vara obalanserade fälgar som är felet.

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Obalans mina vinterdäck är precis lika ska lägga över dom på ett par andra fälgar så ska jag få dom balanserade...Vore själva fan om de inte ska sluta hoppa och skutta då =)

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
hmmm jo det där med snön i fälgarna känner jag igen.... troddae också jag hade sladdat sönder nått...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.