|
|
|
|---|---|
Grusse |
Vad klarar orginalkopplingen på M3 E30 för effekt? Min motor kommer troligtvis att hamna på runt 300hk, så jag undrar om kopplingen håller för det? Min M3 E30: Länk |
|
Den iden med orginal koppling och 300Hk kan du nog glömma direkt. I 325:an hade jag 316Hk och 457Nm. Vad är det orginal.... 170Hk och 220Nm Din kopplig i M3:an är den samma som sitter i 325 IX. Den är visseligen lite starkare än vanliga 325:ans koppling. Men titta vad som händer med vridet..... det dubblas!! Det finns inte en suck att orginal koppling pallar det. Inte ens med sinterlammel. Men du föresten.... Blir det turbo på din M3:a?? Har inte vi hörts via mailen förut? Häldre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
Grusse |
Misstänkte det. Japp, vi snackade via mailen för ett tag sen angående vevstakar till S14 motorn. Det kommer att bli turbo på min Hennaröda M3:a, men det lär nog dröja ett tag innan man har den körklar. Jag har just börjat bygga grenröret, så det är en hel del jobb kvar....... |
svintoleffe |
Ursäkta att jag lånar denna tråd. Tror ni att min koppling till 323 klarar 211 hästar ska sätta turbo på den och ladda 0,5. |
| svintoleffe: Jag har ca 200hk i min kan jag tänka mig å orginal kopplingen håller!! men det e nog precis!! ladda 0.7bar me min!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.