|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om det finns någon här som har monterat en motorvärmare på en 325 E36? Tips, råd och instruktioner mottages tacksamt! | |
| Jag vet inte hur du ska göra, men ett tips: Låt en verksta slå i själva värmaren så att inget går snett. Kabeldragning och så kan du ju göra själv. Själva isättningen av värmaren tar en verkstad inte mycket för. | |
| Thanx! | |
| dom skulle ha 3300:- för att installera m-värmare på min 525-24v.på BMW verkstad... | |
|
Var det med material och allt jobb eller? Pappa lät en BMW-verkstad slå i värmaren. Sedan gjorde han resten själv. Do tog inte mycket alls för att slå i den. |
|
Usama bin Ladin |
Nan som vet ifall det fungerar bra med "slangvarmare", eller maste man ha en som ar islagen i motorn? |
|
Slangvärmare är dyrare och rappligare. Den värmer dessutom vatten utanför motorn så att värmen måste krypa in i motorn via vattnet. Om man sätter den på fel slang så måste den krypa förbi en stängd temostat också. Kräver mer el. Blockvärmaren värmer vattnet som är i motorn. /göran |
|
|
jag har bestämt mig för att låta en annan verkstad ta hand om jobbet...insp 2 + motorvärmare för 5000:- det tycker jag är ett mycket bra pris eller??? en annan sak är att verkstan som ska fixa min bil kör med calix värmare, pga att defa håller inte(den kommer för nära grenröret,bränns).så om man vill att det ska hålla sa han då ska man använda "calix".... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.