|
|
|
|---|---|
| När jag köpte bilen kontrollerade jag oljenivån för servo/nivå och det fattades en del. Enligt konstens alla regler med Pentosin och 5 mm över silbottnen, ingen belastning bla bla bla så fyllde jag i över en halv liter! innan nivån lade sig över silbottnen. Sedan dess så rinner olja ut från locket på servo-behållaren - alltså just där som man fyller på. Oljan verkar liksom tryckas upp ur behållaren. Att dessa system läcker lite här & var har jag läst mig till vid det här laget men att oljan rinner ur behållaren tycker jag är konstigt. Någon som vet? | |
| Då borde du ha fyllt i alldeles för mycket olja? Har du luftat systemet ordentligt? (För att lufta, gör rattutslag till höger och vänster upprepande gånger.) Har du oljud i pumpen? Kolla efter läckage i slangar och i styrsnäckan. | |
|
oljenivån skall vara 1cm under silkanten dvs 1-1,5cm under locket på oljebehållaren , efter du fyllt i så pumpa på bromsen 10ggr /Mvh Göran |
|
|
För bilar med hydraulservo för broms "bromsbomb" är förfarandet: Trampa på bromsen 10-15 ggr (man känner när den blir stum) kolla sedan nivån skall vara ca 15mm från överkant behållaren. Att man skall göra på detta sätt beror på att bromsbomben innehåller flera dl. mvh BLJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.