|
|
|
|---|---|
Gofa |
Hej Jag har 525i 24v-91 Jag har högt hc värde på tomgång cirka 200 resten är helt ok Vad kan det vara? Jag bytt tändstift och oljan har bara gått några hundra mil Tacksam för tips |
|
Hej Gofa. En kompis till mig hade samma problem efter motorrenovering.Efter många svordomar och lite tårar så tog han med spridarna till vårat jobb(volvo aero i trollhättan)och körde rent spridarna i ultraljud.Då blev det bra,riktigt kanonbra faktiskt. Så ett bra tips:kör rent spridarna i ett ultraljudbad så tror jag det löser sig. Lycka till!!! BÄMMWÄÄ |
|
|
Hade exakt samma problem med min 525i -91. Alla andra värden var ok förrutom HC som låg på ca 300 när jag besiktigade bilen. Efter många valser hit och dit och många svordomar så visade sig vara kabeln som går mellan lambdasonden och datorn som hade gått av på ett ställe.... Efter den var fixad så blev värdet bra igen.... |
|
|
Hej ! Jag hade samma fenomen som i föregående inlägg, avbrott i kabeln till lamdasonden som orsakade hög HC. /Kari |
|
| Jag satt och tittade igeom gamla besiktningspapper på min 535 och där hade HC värdet varit högt en gång då var det jamex sportluftfilter som hade ställt till det | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.