|
|
|
|---|---|
|
Skall montera cromeline runt mätartavlorna på en M3 -94, har läst alla tidigare inlägg om detta men har inte fått klart för mig om man måste ta bort ratten för att få bort glaset. En komplett beskrivning av någon som har utfört jobbet vore kalas... Alltså: ratt bort? bara knäppa dit när man fått bort glas? måste man pilla bort "visarna" osv.. Tackar på förhand! MVH Pelle | |
|
Detta har varit uppe innan. Använd sökfunktionen så ska du se att du hittar det.. mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Så fungerar det på E46:arna: 1. Lossa två skruvar som håller instrumenthuset på plats (finns på insidan av taket i instrumenthuset så att säga) 2. Dra ut instrumenthuset en bit så att du kommer åt två kabelhärvor som finns på baksidan. Lossa dessa (kontakterna sitter fast mha klämmor) 3. Lossa 4 skruvar på baksidan av instrumenthuset samt de två gummipluggar på framsidan (de som man ställer in klocka och nollställer trippmätaren) 4. Ta ut elektronikdelen och vipps har man kommit åt den främre delen. Det går dock inte att avlägsna själva glaset så ringarna får man försiktigt trä in genom hålen. På med limm. Klart. 5. Allt monteras tillbaka i omvänd ordning. På min bil tog allting ungefär 30 min och ser gryyyymt ut. MVH /Dominik |
|
|
Space-X-plorer: Satt hela kvällen igår och läste alla gamla inlägg om ämnet men ingen som kläckte en beskrivning. dominik: bra svar! hoppas det är samma på E36 |
|
|
Det är som Pelle säger, jag hade samma fråga angående Z3 och vita tavlor men det kom aldrig något svar om man måste ta bort ratten elle inte...tror ni att samma princip som på E46 kommer att fungera även på Z3? _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
Tjena! Du behöver i nte ta bort ratten för att ta bort instrumenhuset, utan om du ställer ratten rakt med de (stora hålet uppåt på ratten så att säga) också skjuter du in instrumenthuset där, sedan vrider du ratten mot dörren samtidigt som du följer med, med instrumenthuset....sedan så lossar du de som dom beskrivit här ovanför! När du ska tillbaka med de sedan så gör samma visa men tvärsom! Har gjort de nu i helgen på min M3 -94. De kan vara knivigt men de går med lite piller =) Fråga om de är nå mer du vill veta, maila mig! Mvh// Jens M3 Rulezzz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.