AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.062

Bmw i Linköping borta?

Sida 2 av 3
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
carl_ek// Det tillverkas inte mycket vapen i Linköping....

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
ca
55
carl_ek
325 coupe 92
Nääh bara sveriges största industriprojekt genom tiderna sisådär 100 miljarder eller mer dvs JAS (som är ett vapen) görs i Lkpg.
För att tala BMW så är det ingen förlust att denna firma lämnar staden eftersom man hade hutlösa priser o relativt litet utbud. Inte konstigt eftersom det finns gott om pengar i denna stad men liten konkurrens på speciellt beg bilar. Här i Skåne finns det ett enorm utbud av speciellt BMW. Rekommenderar en weekend härnere för den köpsugne Linköpingsbon.

Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
carl_ek!
Allt som har med BMW att göra har hutlösa priser, så vad vart vill du komma med ditt inlägg?!
Bara för att jämföra utbudet så kan jag säga att jag var förbi Kneippenbaden och kollade lite på deras BMWutbud, och det var mycket mindre nya och beg bilar än Hackefors brukade ha, men precis som hos alla andra BMWförsäljare så går det alltid att ta hem bilar genom att beställa en!
Sedan så vill man nog inte som säljare ta hem massor av häftiga bilar om man nu inte kan sälja dom, eftersom bilarna då sjunker i värde medans dom står och företaget måste ligga ute med pengar som kanske skulle behövas läggas på andra saker.
Och detta säger jag inte för att jag har jobbat där, men jag säger det för att din attityd inte är trevlig eller något vidare omtänksam!

Ang. Jas så är det väl inget direkt vapen om den saknar kanoner, missiler, bomber, radar och allt annat som inte bara tillverkas i Linköping utan även i andra städer!
Och om man jämför Jasen med Bofors mm, så går iallafall Bofors plus och dom klarar av att sälja sina produkter!

55
carl_ek
325 coupe 92
"Braxen". jag vill ogärna gå in i en skitkastardebatt men jag måste säga att ditt inlägg absolut inte tyder på nån större trevlighet eller omtänksamhet. Att säga att det är något positivt med att Bofors går med vinst tyder på en otroligt cynisk inställning när vi talar om vapen som bla tar livet av små barn, precis som JAS.

För att tala BMW så har inte alls allt som har med BMW att göra hutlösa priser.Förutom såklart vissa 7xx modeller.
Vad jag menar är att dels är det ingen förlust att dett företag lägger ner sin försäljning eftersom generellt priserna var så skyhöga. Sen är det bara ett tips att man tittar på BMW i Skåne om man har tid o lust eftersom utbudet är enormt o priserna mycket humana.

carl-ek: Det finna andra forum för att kritisera den svenska vapenindustrin. Ung vänster eller någon annan vänstervriden rörelse med hög palstinasjal-frekvens uppskattar säkert dina åsikter höge än ett forum avsett för BMW-entusiaster. Tack!
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
carl_ek!
Du säger att du inte vill gå in i en skitkastardebatt, men du slänger även skit på Hackefors fd. försäljningsavdening!
Dom priser som var utsatta i tidningar och på bilarna var dom listpriser som BMW själva rekomenderade, men bara för att det står ett pris betyder inte att det är det priset den säljs för!
Vet flera som betalat mindre och fått mer utrustning, större fälgar och fria servicar (talar både om Ny och Beg).
Det gäller bara att visa att man vill ha bilen och man inte ger sig i första taget, jag fick ett väldigt bra pris på en bil och det var innan jag arbetade där eller ens var "tjenis" med dom!

Det är inte vapnet som tar livet av barnen, det är den/dom som använder sig av det som tar det fattande beslutet att använda det!

91
maobse
520dT -15
Lyfter upp denna tråd.

Någon som hört något angående en etablering av BMW i Linköping?

Är det så illa att det inte finns kundunderlag för en BMW-återförsäljare i Linköping?

/Matte
I en så pass stor stad som Linköping borde det finnas ett brett kundunderlag för BMW. Men å andra sidan har nog Kneippbadensbil i N-köping kopplat ett väldigt starkt grepp om den östgötska marknaden så det kanske blir svårt för en nyetablering att slå sig in...?

MVH
J
193
J Power
Väntar på M5 F10!
Jag tror att Kneippbadens Bil mer än väl tillgodoser behovet i både Linköping och Norrköping vad gäller kunder som vill köpa BMW utan att resa alltför långt.

En fördel med en auktoriserad verkstad som inte lever på försäljning (Hackefors Bil) är att de kommer att göra sitt yttersta för att förbättra sin service, sitt kunnande och sin attityd eftersom allt detta är avgörande för deras överlevnad. Bra kan alltid bli bättre. Möjligen kan detta resultera i att de utvecklar sitt utbud och kompletterar sin verksamhet med BMW-inriktad styling, tuning etc. Den som lever får se... Jag önskar dem i alla fall lycka till i fortsättningen.
Har ingen erfarenhet av bilköp i kneippbaden, men vid reparationer så har de alltid varit det dyraste alternativet (efter prisförfrågning) av de bmw "mekarna" jag känner till i östergötland.

Det är synd att det inte finns nån återförsäljare i stan helt klart... Men Hackefors är fortfarande en suverän verkstad med bra priser! Åtminstonde enligt min erfarenhet... :)
Tråkigt att behöva til Norrköping eller Jönköping för att kolla in ny BMWs bara...
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Braxen: Kneippbaden har hela baksidan full med bilar oxå! ;)
z3
91
z3cab
Z3 m-roadster -97
BMW 325 i Coupé -93, långloppsbil
BMW 325 Coupé -95
Har än så länge bara positivt att säga om Hackefors bils verkstad. Erik är den som jag helst pratar med där, mycket kunnig och serviceminded.

Jag förstår däremot att försäljningen inte gick runt, men det kundbemötandet de hade... Hörde dock ett rykte för några dagar sedan att BMW-försäljningen i Linköping var på gång igen, sant eller inte vet jag inte.
z3cab

Ska de invadera Beviks och hoppas att de drar..?
Skulle inte Hackefors får något förnyat förtroende av BMW Sverige då en av anledningarna att de slutade som åf var att de sålde för lite... Men att någon annan ny eller redan etablerad handlare tar upp BMW-agenturen är väl inte omöjligt.

Dock är Kneippbandens Bil i Norrköping landets femte största åf så det kan bli tufft att slå sig in för en ny BMW-handlare i Lkpg?

Mvh
//Chrille
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
M5-power!
Det hade Hackefors också! =)

tj
432
tjoa
320d Touring -14
Sedan ställer väl BMW rätt höga och kostsamma krav på sina återförsäljare, hur hallen ska se ut och standarden rent allmänt.
Frågande en gång när jag var där och förstod på svaret att det var nått åt det hållet, men det kanske inte ligger nått i det?
Skulle det vara så, så är ju frågan är hur intressant det är rent ekonomiskt om man måste plöja ner massa pengar på lyx-inredning och annat lull-lull som knappast förmerar försäljningen. Viktigast är väl ändå ett gott bemötande och en god service, sen om hallen har "guldkant" har ju mindre betydelse...

/Johan
Verkar som att BMW är på väg tillbaka till Linköping:

Länk

Det är RS Bil (BMW Växjö) som från och med våren 2006 ska återuppta BMW-agenturen i Linköping i en nybyggd anläggning på Tornby.

" I Tornby kommer även en ny bilhandel för BMW, ett nybilsmärke som saknats i många år, att öppnas inom kort. Corren erfar att det är företaget RS Bil i Växjö som kommer att sälja BMW från och med våren 2006."

Länk

//Chrille
Äntligen,,
Kneippbadens behöver en bra konkurent,,
Då kanske det byggs nya lokaler i Norrk, någon gång med.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.