AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.060

Bmw i Linköping borta?

Sida 1 av 3
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Hörde rykten om att Hackefors bil i Linköping kursat. Försökte hitta info på bmw.se men väl valda delar av sidan låg nere... Någon som vet om det stämmer?

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Länk

6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Tråkigt att de har slutat sälja.

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ser så ut i alla fall enligt hemsidan.

//Schnitzer
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
verkstaden är väl kvar hoppas jag........
annars får man kuska till Norrköping för att handla prylar , man får väl passa på att svänga förbi Karstorps bildemont oxå :) , när man ändå är där menar jag :)

Frazze
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Har varit i kontakt med Hackefors bil nu på morgonen. De har sagt upp avtalet med BMW vad gäller bilförsäljning. Service och reservdelar kommer dock att finnas kvar.

/Kristian BMWCS #5062

------------
Länk
Fick du någon anledning???

_____
Bra att service reservdelar är kvar. Har mycket goda erfarenheter av deras service/reservdelar/reparationer själv.

/Simon
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
S 328 R// Enligt Hackefors bil fanns det flera anledningar till att De sagt upp avtalet med BMW.

/Kristian BMWCS #5062

------------
Länk
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Kristian: Nämnde de vilka dessa anledningar var?

Om jag har fattat det rätt så kommer de fortfarande att vara en auktoriserad BMW-verkstad?

/Fredrik
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
De ville inte gå in på detaljer... men aukt. verkstad skulle de vara även i framtiden.

/Kristian BMWCS #5062

------------
Länk
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Jag har också bara bra erfarenheter av deras service/reservdelar/reparationer =)

91
maobse
520dT -15
Är det sant att Sveriges femte största stad står utan BMW-återförsäljare???

SKANDAL!

Då jag har mycket goda erfarenheter av Kneippbadens Bil i Norrköping så kan man ju hoppas att de tar sig en funderare på att etablera sig i Linkeboda!
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Braxen: Jobbar inte du på Hackefors Bil? Har för mig att jag såg det någonstans men jag kan ju ha fel :-)

/Fredrik
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Det kan inte ha varit tvärt om, då menar jag att BMW sade upp försäljningen av nya bilar?
Vad jag vet var det en person som såg över deras verksamhet anställd där senaste tiden.
Vad hon kom med för förslag vet jag inte men det jag vet är att försäljningen upphör men motorcyklarna kommer att säljas fortfarande. Men där är jag osäker om det blir på Beviks eller i eget regi...

Mvh

/NP
ca
55
carl_ek
325 coupe 92
Varför skulle sveriges största och definitivt tråkigaste krigsvapenproducerade sovstad utslängd på en leråker ha något så roligt som försäljning av BMW.......?

du
39
dubbeldelta
328 E46 -98
Vad jag förstår, så ligger svaret i maobses inlägg.

Linköpingsborna åker helt enkelt till Norrköping och köper bil.

Snacket säger också att det finns god anledningt till det. Negativ kritik färdas snabbt och några mil för en bil är inte något man bryr sig om.

Bor man i Linköping så märker man snabbt att många av de fina bilarna glider runt med kneippbadan-skylthållare. Att sedan Hackefors version är en annan är ju inte så konstigt.
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Nu har jag varken köpt bil i Peking eller Linkeboda men väl varit spekulant på ny bil hos båda. Av mina erfarenheter kan jag mycket väl förstå att man åker till Norrköping och köper sin Beemer. (Själv åkte jag ända ner till Kalmar)
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
fdahl!
Stämmer lite iallafall, jag har jobbat där!

1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Var dit idag och kollade, dom hade byggt om lite!
På framsidan där bilarna stod förut, står det nu en hel del hojar (såg inte några BMWs men jag tittade inte så noga), så nu finns ingången till Service och Verkstad på baksidan om ni ska in till Hackefors bil!

Sedan kan ni som ska köpa bil passa på att åka dit då dom är ute efter att sälja det dom har ståendes (bla ett antal X5or)! =)
Tittade själv på en bil när jag var där men jag hade frugan med mig så jag det blev ingen ny bil då hon lägger sig i allt som är kul =(

Det enda som jag vet har ändrat sig i personalväg är att killen som hade hand om salubilarna har slutat och börjat på en annan firma.

62
hudson
530iM -01
325i cab -86
carl_ek, karlskoga är roligare menar du?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.