|
|
|
|---|---|
|
när jag har kört cirka en mil på landsväg med min bil i 90 för att sedan gå ner till 70 hörs ett sjungande/vinande ljud när ratten är ställd rakt eller något åt vänster (ratten åt höger försvinner ljudet). Ljudet för svinner även när jag trycker på bromsen. När ljudet väl har börjat viner det om bilen från 20km/h - 80km/h. Väldigt irriterande!!! Hjälp! men det är bara ett av tusentals fel... =) | |
|
Hej! Det låter som att högerhjullager fram håller på att ge upp. Eftersom ljudet försvinner när du svänger åt höger minskar ju belastningen på hjullagret och ljudet försvinner. Hade samma sympton på min fast det var mitt vänstra som lämna in. Det är ganska lätt att byta bara man får loss bromsskivan. Sedan behöver man en 35 mm hylsa för att lossa lagret. Mvh Håkan |
|
|
hjullager... är det dyrt?? Vad händer om det ger upp helt? Någon annan som har nån annan idé eller håller med föregående talare??? |
|
|
om det lämnar in helt kan det bli döpall på ena hjulet och då är man inte så stöddig. men till en 316i -91 e36 gick det på ca 900 kr hos mekonomen å då fick jag med hela navet (skf var namnet). jag hade ett ständigt malande ljud från mitt hjullager som var totalt slut, du har ca 200 mil kvar på ditt lager enligt min uppfattning. man hör enklast om du hissar upp bilen på det hjul du misstänker, hörs då ett skavande/malande ljud när du snurrar på hjulet är lagret dåligt. Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
Byt byt byt! Det är garanterat inte roligt när ett framhjulslager nyper, i bästa fall hinner man parera, näst bästa fall så är det höger lager som går och man kör av vägen, sämsta fall vänster lager och du far över i mötande fil. |
|
JBR_ |
min e30 sjunger den å, men det är inte hjullager, ingen bmw service har förstått sig på vad det kan vara..ljudet går mellan 2 toner framochtillbaka...jädra sirén skulle man kunna kalla det..mysko! Mvh/JBR |
|
Jag lovar att de är hjullagret för min låter lika från 50 upp till 70... Jag köpte ett hjullager på micro för 900krmed nav och allt till min 325a. Fast till min är de iaf hylsa 36 mm.Som jag har fattade de är de hylsa 36 till alla E30.. JBR_: Jag har hört att södlagrena till kardan kan låta och då blir de typ resonans i krossen. Fast jag kan ju ha fel oxå ...Hade de inte varit hjullagret som de nu är mitt fal, så hade jag bytt dom där stödlagrena.Jobbit med störade ljud =) Mvh |
|
|
okej ska väl inte köra alltför mycket innan jag bytter hjullager med andra ord... Bilen har redan gått ganska många mil med detta ljudet. Att det kan va så mycket saker som måste lagas =) |
|
|
Min viner om högerbakhjul... Kan det vara hjullagret? Jag trodde hjulagret gav ett varieranda ljud men mitt är samma helatiden i farter över 50kmh hörs det väl... |
|
JBR_ |
resonans i karossen? låter läskit..nja mitt ljud kommer främst från höger framhjul eller i närheten..kan skit på bromsskivan skapa ljud när det berör belägget? det mest sjuka är att mitt ljud hörs tydligast när bilen är kall...!!? Mvh/JBR |
|
hörs de bara när du kör eller oxå om du står till ? |
|
JBR_ |
enbart när jag kör..hörs även tydligast när det är fuktigt/kallt ute.. Mvh/JBR |
|
Har samma problem som dig JBR! Får ett vinande ljud från framvagnen när det är kallt ute! Det går dock över efter ca 5minuters körning! Skumt! Vad kan det vara? Är det nått hjullager som spökar?! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.