|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har läst här om intermittenta vibrationer i framvagnen vid inbromsning från 60-80 tidigare. Jag har en 730 -89 som gör så ibland och undrar vad erfarenheten säger er. Börjar man med styrstag eller parallellstag eller ??. Kollade med Förenadebil som konstaterade att det "kan nog vara vad som helst i framvagnen", det kan jag själv räkna ut men är inte intresserad av att byta allt i blindo. Det är jäkligt svårt att känna något direkt glapp eller så !. Tacksam för hjälp ! /Mvh Per | |
pasi |
jag hade liknande problem å bytte länkarmarna som går snett bakåt å nu e bilen perfekt vid inbromsningar fast nån vibration vid lugn ax från 30-100 nån som har tips! h/pasi |
|
Kolla så att bromsoken inte kärvar, ganska vanligt när det är glidok och de kan resultera i vibrationer vid inbormsning // Henke Bleifuss |
|
| Har också liknande problem med min 740. Vid "normal" inbromsning så kommer framvagnen i självsvängning i sidled efter ett antal sekunder. Om jag då trampar till hårdare så upphör det. Antager att det är någon bussning i framvagnen eller styrstag som är i behov av att bytas men tänkte höra om någon haft liknande problem samt vad som då byttes innan jag börjar att felsöka. | |
|
Hade samma problem, trodde jag skulle få renovera framvagnen. Det trodde verkstan också. Men jag slog på en rövare o balansera däcken o vibrationerna försvann. Var en diff på 5gram per däck. |
|
|
Jag böt paralell staget och hjälpstyrarmsbussningen i går på min bil, snacka om skillnad. Jag hade också vibrationer vid inbromsning... Problemet är väl att det kan vara vad som hellst i framvagnen, om det är vid kraftig inbromsning så sägs det att det att det ska vara kasterstag. // Henke Bleifuss |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.